Bratislava 6. júla 2021 (HSP/Foto:VkusVill.ru)
Slovania sú národnostnou skupinou, ktorá je hrdá na svoje zvyky, tradície, na svoju históriu. Nemienime nekriticky prijímať „hodnoty,“ o ktorých sa nás často snažia presvedčiť liberálne zmýšľajúci politici či ich voliči. Pre Slovanov je stále základom štátu tradičná rodina, ktorú tvoria v prvom rade žena – matka a muž – otec. O rôzne LGBT+ teórie nemáme veľký záujem
O tomto fakte sa presvedčil aj ruský obchod so zdravými potravinami VkusVill. Na svojej stránke zverejnil reklamu, kde do úlohy „rodiny“ postavil lesbický pár s deťmi jednej zo žien. O tom, že riadne prestrelil, sa však presvedčil veľmi rýchlo. Tento svoj nevydarený pokus po vlne kritiky rýchlo stiahol a zákazníkom sa ospravedlnil. Informoval o tom portál BBC
Takto recept na rodinné šťastie nevyzerá
Ruský internetový obchod veľmi zariskoval s reklamou, keď pod sloganom „Recepty na rodinné šťastie“ zobrazil lesbickú rodinu s takmer dospelými dcérami. Tvorili ju matka Yuma, jej dcéry Alina a Mia a tiež priateľka matky Ksyusha. Reklama obsahovala upozornenie, že je určená len osobám starším ako 18 rokov, keďže v Rusku je propagácia homosexuálnej orientácie maloletým zakázaná.
Na takto koncipovanú reklamu sa na vzniesla vlna kritiky. Mnoho konzervatívnych zákazníkov sa vyjadrilo, že v tomto obchode už nakupovať nebude a vyzývali k tomu aj ostatných. Spoločnosť sa preto za reklamu ospravedlnila jednak svojim zákazníkom, zamestnancom, ale aj partnerom či dodávateľom. Reklamu označili za chybu a prejav neprofesionality určitých zamestnancov. Konatelia spoločnosti vyjadrili svoje „úprimné ospravedlnenie“.
Niektorým prívržencom LGBT+ komunity sa však reklama páčila, a vlnu nevôle vyvolalo naopak jej stiahnutie. Objavil sa napríklad aj komentár speváka Mozeeho Montanu – „Hanba, veľké sklamanie.“
“Naozaj budú ľudia bojkotovať tvarohové občerstvenie a čerešne kvôli lesbičkám? Samozrejme, že nie … Teraz však obe strany nenávidia maloobchodníka,” uviedla podľa portálu BBC na Instagrame prominentná influencerka Ksenia Sobchak.
Zverejnením tejto reklamy však okrem spoločnosti utrpeli aj samotné protagonistky. Jedna z dcér uviedla, že sa stala terčom nenávistných komentárov. Objavili sa dokonca aj vyhrážky o zabití jej samotnej, ale aj jej rodiny.
Po týchto incidentoch spoločnosť VkusVill reklamu stiahla a lesbickú rodinu nahradila tradičnou rodinou. S rovnakým sloganom.
Takýto sociálny experiment v Rusku teda nevyšiel. Spoločnosť si najprv znepriatelila konzervatívnych zákazníkov, potom aj tých liberálnych. Zjavne bude potrebovať nových mediálnych poradcov či marketingových špecialistov.