Štátny správca železničnej infraštruktúry už uzavrel so zhotoviteľom zmluvu o dielo. Druhú ponuku v tendri predložila spoločnosť TSS Grade, a. s., Bratislava, a to vo výške 19,2 mil. eur bez DPH. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže zverejnenej v máji 2019, pôvodná predpokladaná hodnota zákazky bola 17,7 mil. eur, neskôr ju zvýšili na 18,2 mil. eur bez DPH. Železnice SR oznámili výsledok tendra vo Vestníku verejného obstarávania.
Subdodávatelia vybraného stavebného združenia Strabag a Swietelsky-Slovakia by mali vykonať 29 % z celkového objemu stavebných prác na ozubnicovej trati – Strabag Rail, a. s., má na zákazke podiel 18,82 %, AŽD Praha, s. r. o., 6,57 %, ŽSD Slovakia, s. r. o., 2,21 %, Tempra, s. r. o., 1,07 % a SUDOP Košice, a. s. 0,25 %. Súčasťou rekonštrukcie ozubnicovej železnice (OŽ) vo Vysokých Tatrách je aj obnova koľají a výhybiek v železničných staniciach Štrba a Štrbské Pleso, ako aj na zastávke Tatranský Lieskovec.
“Celkovo v rámci stavby je navrhovaných päť kusov nových výhybiek s ozubnicovým systémom a jedna výhybka (v ŽST Štrbské Pleso) bez ozubnice. Ďalej predmetom stavby je v potrebnom rozsahu realizovať rekonštrukciu železničného zvršku, železničného spodku, odvodnenie železničnej trate, rekonštrukciu nástupíšť v ŽST Štrba OŽ, Štrbské Pleso OŽ a v zastávke Tatranský Lieskovec,” uviedli ŽSR. V pláne je aj rekonštrukcia osvetlenia nástupíšť, podlahy v hale ozubnice v Štrbe, priechodov pre chodcov a oporných múrov. Obsahom prác budú aj opatrenia proti padaniu skál, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, ako aj traťová kabelizácia, či elektrický ohrev výhybiek.