Bratislava 27. novembra 2023 (HSP/Foto:Screenshot YouTube)
Už niekoľko týždňov Slovákov znepokojuje reklamný spot mobilného operátora Telekom SK. Reklama je vysielaná pomerne často a v neobmedzenom vysielacom čase, neuniká tak zraku maloletého diváka
V kritizovanej reklame mladý študent naznačuje rodine pri vianočnom stole, že nie je heterosexuál. “Teta sa pýta, či som sám. Nevie, že dievča nehľadám…” Okrem toho mnohým vadí aj to, že sa v spote použilo slovo “spermie”. “Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie“.
Postupne sa objavuje čoraz viac sťažností. Ľudia ohľadom reklamy, ktorá podľa nich propaguje LGBT agendu a dehonestuje tradičnú rodinu, kontaktujú Radu pre vysielanie a retransmisiu či Ministerstvo kultúry SR.
Na reklamu sa už mal sťažovať značný počet občanov z okresov Bratislava, Košice, Kysucké Nové Mesto, Ilava, Žilina, Nitra, Tvrdošín, Liptovský Mikuláš, Trnava, Banská Bystrica.
Reklamou, ktorú už napríklad na YouTube videlo viac ako jeden milión ľudí, sa zaoberala Rada pri vysielanie a retransmisiu, ktorá však nenašla žiadne závažnejšie pochybenie. “Situácie, ktoré sú zobrazené v rámci deja reklamy sú bežné a zachytávajú normálne aktivity, vrátane správania účastníkov, s ktorými sa ľudia môžu stretnúť počas rodinných návštev a Komisia sa nedomnieva, že by reklama obsahovala vyobrazenia, ktoré by boli neslušné, či inak v rozpore so všeobecnými normami slušnosti a mravnosti,” uvádza sa v oficiálnom rozhodnutí rady.
To, že spot Telekomu rozhorčil verejnosť potvrdila aj ministerka kultúry Martina Šimkovičová. “Riešim tieto veci, pretože mi prichádzajú v obrovských vlnách. Pýtate sa ma, čo v tomto môžem urobiť. Vyzývate ma, aby som to zastavila, že deti sa nás pýtajú atď. Viete, že Rada pre vysielanie a retransmisiu už k tomu dala stanovisko, že tam teda nie je nič, čo by poburovalo alebo vyrušovalo. Napriek tomu to ale veľa ľudí vyrušuje. Vyrušuje to samozrejme aj mňa.” Vyjadrila sa Šimkovičová v nedeľu večer vo vysielaní TV Slovan.
Dodala, že podľa aktuálnych právnych analýz s týmto problémom nevie rezort kultúry spraviť takmer nič, no uistila, že v pláne sú legislatívne zmeny, aby mal rezort v budúcnosti viac pák na zastavenia podobných nevhodných reklamných spotov.