Vyučovanie islamu na školách je výsledkom veľkého tlaku početných vplyvných islamských organizácii na vládu v Berlíne i na jednotlivé krajinské vlády. Bolo zavedené napriek odporu veľkej časti etnických Nemcov v Nemecku. Je však aj veľký počet politikov i predstaviteľov cirkvi, ktorí to nielen podporovali, ale si to vyslovene želali.
Pritom im vôbec neprekážalo, že hlavný iniciátor v tejto veci, najvplyvnejšia moslimská organizácia v Nemecku DITIB (Zväz mešít v Nemecku) je v podozrení, že spolupracuje so salafistami a islamistami a zároveň je finančne podporovaná tureckou vládou.
Jeden z vplyvných nemeckých politikov, ministerský predseda vlády Bádenska-Württemberska, ktorý je veriacim katolíkom, Winfried Kretschmann, je presvedčený, že vyučovanie islamu na školách je mimoriadne dôležitým integračno-politickým inštrumentom.
Je zarážajúce, že politik jeho formátu a naviac aj mimoriadne aktívny katolík nevie alebo nechce vedieť, že práve pri vyučovaní islamu na školách dochádza aj k intenzívnej indoktrinácii mladých moslimských žiakov ideami fundamentalistického islamu, ktoré im sprostredkovávajú učitelia dosadení z veľkej časti práve nebezpečným fundamentalistickým DITIB-om.
Islam na kresťanských školách je súčasťou plánu postupného zislamizovnia Európy – v Turecku a v arbských štátoch už len vyslovenie myšlienky na zavedenie výuky kresťanských náboženstiev by bolo životunebezpečné.
Islam chce v Nemecku presadiť aj uzákonenie islamských sviatkov ako štátnych sviatkov, a to ako rovnoprávnych s kresťanskými štátnymi sviatkami.
Roman Bednár