Začiatkom marca bola vo Veľkej Británia spustená kampaň s názvom „Nechajte knihy byť knihami“, ktorá má za cieľ, aby z kníh zmizlo označenie pre dievčatá či pre chlapcov. Tento krok má prispieť k prelomeniu rodových priepastí.
Podľa stúpencov kampane ružové knihy s označením pre dievčatá a modré určené chlapcom vysielajú deťom obmedzujúce správy o tom, ktoré činnosti sú vhodné pre to-ktoré pohlavie.
„Ľudia hovoria o knihách, že otvárajú myseľ i srdce, rozširujú obzor, ale tieto knihy robia presný opak,“ uviedla Tricia Lowther z kampane Nechajte knihy byť knihami. Vyjadrenie zverejnil The Guardian. „Samozrejme, nie je na tom nič zlé, ak sa chlapcom páčia piráti a dievčatám princezné, ale čo s dievčatami, ktorým sa páčia piráti a s chlapcami, ktorým sa páčia princezné? Ako sa cítia? Neumožňuje im to zistiť, kým chcú byť,“ uvádza The Guardian ďalšie vyjadrenie Lowther.
Kampaň tiež vyzýva ľudí, aby kontaktovali vydavateľstvá a žiadali, aby neoznačovali knihy pre dievčatá/pre chlapcov a tým umožnili deťom, aby sa samy rozhodli, ktoré knihy sú pre nich.
V praxi by to mohlo znamenať nasledujúce: Obrovská kniha aktivít s nálepkami pre dievčatá (bez označenia pre dievčatá) rozdelená na kapitoly Vstup len pre dievčatá, Kone a poníky, Maznáčikovia a Víly by bola určená aj chlapcom. Knihu Supersprievodca pre skvelé slečny (bez označenia pre skvelé slečny) by ste mohli darovať aj vášmu synovi, ktorý v nej nášiel mnoho princezien, morských panien, srdiečok a kvetov.
Genderova ideológia sa takto nenápadne cez knihy a filmy pre deti presadzuje do bežného života. Má potenciál vytvoriť zmätok v osobnostnom vývoji dieťaťa, narušiť jeho zdravý vývoj a normálne uvedomenie si svojho pohlavia, na čo jej stúpenci častokrát neupozorňujú.
ru