Najsledovanejšiu pasáž narodeninovej časti s prezidentkou si podľa riaditeľa JOJ Marcela Gregu zaplo priemerne až 1,05 milióna divákov a podiel sa vyšplhal až na 46,3%.
TIS hovorí, že takto len podporila finančníkov z J&T:
“O tom, či by prezidentka mala chodiť do zábavných relácií typu Inkognito a v akej miere vzhľadom na svoj úrad sa dá diskutovať, sú dobré argumenty za aj proti.
Ale pre nás má táto návšteva aj iný rozmer – svojou návštevou prezidentka Zuzana Čaputová podporila nepriamo aj komerčný úspech televízie – popri hokejových MS išlo o druhý najsledovanejší program tohto roka.
Prezidentka tak darovala úspech televízii, ktorú vlastnia finančníci z J&T. A to v čase, keď jej bývalí stranícki súputníci predkladajú Lex Haščák na obmedzenie oligarchov v zdravotníctve a v médiách…
Možno to nie je úroveň Penty, ale J&T má tiež na rováši dosť škandálov za tých 30 rokov. Zábavných relácií je dosť aj vo verejnoprávnej televízii, prečo nemohla ísť tam?
Chápeme ešte, ak politici chodia do pravidelných diskusií do všetkých televízií, lebo veď reálne musia, ak sa chcú úspešne uchádzať o hlasy. Ale ísť do zábavnej show nie je žiadna nutnosť pre politika, obzvlášť pre prezidentku,” uvádza vo svojom vyhlásení organizácia.
Záverom radí prezidentke, aby nabudúce zvážila pozadie komerčných firiem:
“Budeme radi, ak pri svojich nepovinných návštevách komerčných firiem bude viac zvažovať, čo za ľudia ich vlastnia.”