Bratislava 17. decembra 2021 (HSP/Foto:screenshot)
Čokoládová tyčinka s tvárou dievčatka v červenej šatke s bodkami a s modro – bielymi pruhmi na obale slávi 70 rokov.Za toto obdobie sa DEVA stala obľúbenou a tradičnou slovenskou značkou, no pre mnohých aj symbolom spomienok na detstvo. 70-te výročiesa značkaDEVA rozhodla osláviť spoluprácou so skupinou ICONITO a FS Zemplín, ktorí prezentujú tradície Slovenska prostredníctvom originálneho projektu KORENE. V krátkom promovideu v zemplínskom nárečí sa predviedli okrem DEVA tyčinky, aj krásne devy a švárni mládenci z folklórneho súboru Zemplín z Michaloviec
Okrem krásnej prírody máme na Slovensku aj kvalitné tradičné výrobky, krásne tradície a obdivované ľudové umenie. V čase pandémie sme si možno viac uvedomili dôležitosťlokálnej a komunitnej podpory, či hodnoty kultúry, ktorá je v každej spoločnosti dôležitá.Oslavujme spoločne slovenské tradície.
SPOZNAJ SVOJE „KORENE“
Vďaka popovej kapele ICONITO a folklórnemu súboru Zemplín z Michaloviec vznikol jedinečný projekt s názvom „KORENE“. Jeho cieľom je osveta slovenskej ľudovej kultúry.
„Chceme vzdelávať a informovať ľudí o rôznorodosti slovenských tradícií. Jednoduchochceme všetkým ukázať, na čo môžeme byť na Slovensku hrdí.V roku 2022 plánujemevydať náš prvý dvojalbum s piesňami, ktoré nebudú iba „recykláciou“ hitov kapely ozvláštnených ľudovými úpravami.
Naopak, budú výsledkom osobitého štýlu kapely prepojenou s ľudovou hudbou,“ uviedol Kristián Dufinec, jeden z autorov projektu. Korene sa venujú šiestim folklórnym regiónom a častiam Slovenska: Myjave, Podpoľaniu, Horehroniu, Kysuciam a Terchovskej doline, Goralom a Zemplínu. Na pripravovanom albume a celom projekte sa nepodieľajú len folkloristi. Projekt Korene tvoria ľudia nadchnutí pre myšlienku oživiť hudobný folklór v čo najmodernejšej podobe, atraktívnej pre súčasného diváka a poslucháča.
AJ DEVA OSLAVUJE KORENE
Silnú väzbu na Slovensko a tradície videli aj majitelia značky DEVA, bratia Juraj a Jaroslav Kaiferovci, keď v roku 2013 čokoládovňu odkúpili. „Mali sme predstavu, že slovenský zákazník chce slovenské výrobky, navyše tu vtedy nebol slovenský výrobca, ktorý by dokázal splniť potreby obchodných reťazcov a dodal im dostatok čokoládových výrobkov. Dnes tyčinka DEVA Klasik a iné sladké dobroty značky nemôžu chýbať na žiadnom pulte ktorejkoľvek predajne na Slovensku. Silný odkaz na tradíciu chceme zachovať aj v budúcnosti, a práve preto sme sa rozhodli, v rámci oslavy sedemdesiatych narodenín značky, podporiť krásny projekt „KORENE“, vysvetlil Jaroslav Kaifer, jeden z majiteľov značky DEVA, ktorá už začiatkom päťdesiatych rokov mala v logu postavu tanečníčky v bodkovanej sukni a v blúzke. Až v ďalšom desaťročí sa logo zmenilo na tvár červenolíceho dievčatka s červenou šatkou. Brány závodu DEVA sa prvýkrát otvorili 1.mája roku 1951, ako odštepného závodu Čokoládovny Praha š. p.. Najskôr sa tu začal vyrábať kakaový prášok, postupne aj tabuľková čokoláda, tyčinky, dezerty, cukríky i želé nielen pre vtedajšie Československo.
Pri príležitosti 70. výročia značky DEVA pripravil tím projektu KORENE promo video, v ktorom účinkuje nielen DEVA tyčinka, kapela INCONITO, ale aj krásne devy a švárni mládenci z folklórneho súboru Zemplín z Michaloviec. Pieseň, dej i partnerstvo dvoch silných značiek s odkazom na tradíciu – KORENE a DEVA sú zárukou kvalitného umenia, či už v umeleckej sfére alebo pri výrobe tradičných cukroviniek.
S lyricvideom k piesni pre značku DEVA chcú autori projektu KORENE podporiť možnosť nahraťcelý album s 29-timi skladbami.Podporiť ich môžete na StartLabe.
Projekt KORENE odštartoval vydaním titulnej pieseň„Korene“ v máji. Videoklip si doteraz na Youtube pozrelo viac ako 1,4 milióna ľudí. Tvorcovia plánujú natočiť a následne vydať 6 videoklipov podobných klipu k piesni KORENE.Každý klip opíše jeden zo 6-tich nosných regiónovprojektu i remeslá pre nich typické. V prípade Myjavy to bude roľníctvo, Podpoľanie je charakteristické výrobou fujár, na Horehroní dominuje drevorubačstvo, Terchová je známa pastierstvom a furmanstvom, Gorali zasa pltníctvoma Zemplín vinárstvom.Posledný, siedmy videoklip spojí všetky príbehy hlavných hrdinov.Projekt „KORENE“ je autorským počinom mladej slovenskej hudobnej skupiny Iconito a folklórneho súboru Zemplín. Režisérmi a autormi prevažnej časti diela sú bývalí študenti VŠMU – Kristián Dufinec, líder skupiny Iconito, bývalý člen FS Zemplín a súčasný sólista umeleckého súboru Lúčnicaa MiroslavKisty, súčasný pedagóg i choreograf FS Zemplín, ktorý je taktiež bývalým sólistom Lúčnice.
Viac o značke DEVA
Značka DEVA je tradičnou slovenskou značkou s dlhoročnou históriu a skúsenosťami pre výrobu tradičnej a poctivej čokolády za rozumnú cenu. „Ani dlhá, ani krátka, moja mňam, mňam čokoládka“ je slogan, ktorý bol už pred rokmi nerozlučne spojený so známou čokoládovou tyčinkou a dievčatkom v šatke a zároveň je aj naďalej aktuálny. Najznámejšiu čokoládovú tyčinku DEVA Klasik v súčasnej dobe dopĺňa ďalších deväť čokoládových tyčiniek s rovnakou identitou a rôznymi príchuťami. Každý mesiac vyprodukujeznačka DEVAcukrovinky z desiatok ton tekutej horkej a mliečnej čokolády.
Sladkosti z DEVY nájdete nielen na Slovensku, ale aj v Čechách, Maďarsku, Belgicku či Číne. Nezanedbateľnú časť produkcie odoberá aj naďalej bývalý majiteľ Leonidas, takže delikatesy zo Slovenska sa dostanú do mnohých z jeho 1700 predajní po celom svete.
DEVA čokolády nájdetev jej vlastných kamenných predajniach po celom Slovensku. Okrem podnikovej predajne v Trebišove, boli postupne od roku 2015 otvorené aj ďalšie, v nákupných centrách v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach, Nitre, Prešove a Žiline. Celkovo DEVA vyrába 150 druhov rozmanitých sladkostí. http://deva-sk.eu/o-nas/o-spolocnosti
Redakciu informovala Nikol Marcinova.