Bratislava 5. septembra 2024 (HSP/Facebook /Foto:Instagram @sonaferiencik)
Prednedávnom vyplávala na povrch kauza okolo financovania organizácií, v ktorých sú členom príslušníci rodiny Michala Šimečku (PS) a ktoré sú priamo napojené na štátny rozpočet. Bývalý poslanec György Gyimesi v príspevku na Facebooku ponúka videoukážku z dielne Občianskeho združenia BOD.Y, ktorého štatutárnym orgánom je Soňa Ferienčíková, partnerka opozičného lídra: „Toto je to ospevované umenie partnerky ospevovaného opozičného politika…“
„Užime si spolu umenie!,“ vyzýva Gyimesi v príspevku.
„Konkrétne tanečné umenie partnerky Michala Šimečku,“ vysvetlil a k príspevku pripojil krátke video z predstavenia Občianskeho združenia BOD.Y. Štatutárnym orgánom OZ BOD.Y je Soňa Ferienčíková, partnerka Michala ŠImečku(PS).
„(Užime si spolu umenie)…To tanečné umenie, ktoré bolo bohato podporované aj v rôznych dotačných programoch. To tanečné umenie, ktoré za štátne peniaze malo byť ďalej rozvíjané ako hodné nasledovania,“ poznamenal.
“Ospevované umenie“
„Toto je to umenie, ktorým sa podľa Šimečku a progresívnych médií malo pýšiť Slovensko aj zahraničí! Toto sú tí naši poprední slovenskí taneční umelci!,“ pokračuje.
„To, čo vidíte vo videu, vraj v súčasnosti reprezentuje vrchol slovenského tanečného umenia. Toto je to ospevované umenie partnerky ospevovaného opozičného politika, ktoré si vraj zaslúži štátne peniaze,“ zhrnul.
A zároveň je to aj priorita opozície, píše Gyimesi. Opozícia totiž nerozmýšľa nad tým, ako zachrániť daňový bonus alebo rodinné prídavky, ale zachraňujú dotácie rodiny Šimečkovcov.V hre sú totiž ďalšie dotácie: Nadácia Milana Šimečku, v ktorej figuruje Peter Šimečka, a Organizácia Projekt fórum, v ktorej je štatutárkou Marta Šimečková.
„Ak toto má byť umenie, tak priznávam, že sa umeniu nerozumiem!,“ vyhlásil politik.
Poznamenal : „Avšak veľmi dobre rozumiem tomu, čo cíti osamelá matka dvoch detí pri nákupoch školských potrieb pre svoje deti na začiatku školského roka…“
„Pán Šimečka svojim antisociálnym cítením už zdevastoval svoj imidž natoľko, že jeho stranu nezachráni už ani bozk smrti – Ivan Korčok,“ zakončil svoj príspevok György Gyimesi.
Vyjadrenie na sociálnej sieti poskytla aj tanečníčka Soňa Ferienčíková
V príspevku Ferienčíková potvrdila , že vyššie spomínaný momentálne “veľmi slávny” kúsok súčasného tanca je vystrihnutou ukážkou z predstavenia BAKKHEIA choreografa Petra Šavela.
Ferienčíková uvádza, že “toto predstavenie bolo medzinárodnou sieťou aerowaves vybrané spomedzi okolo 700 prihásených diel súčasného tanca v roku 2015 medzi 20 najlepších a medzi asi 10timi ďalšími bolo prezentované v Barcelone, kde medzi inými európskymi profesionálmi sedela v hľadisku napríklad aj riaditeľka parížskej opery.“
„Žiadne výhrady ku kvalite diela som si nevšimla,“ poznamenala v tejto súvislosti.
„V roku 2016 bolo toto dielo prezentované napríklad aj v Bruseli, ako súčasť kultúrnej diplomacie slovenskej vlády počas predsedníctva Slovenska v EÚ,“ píše Ferienčíková. Pokračovala citovaním zo stránky SMER SD: “Slovenský súčasný tanec a divadlo bude pri príležitosti predsedníctva Slovenska v Rade Európskej únie od 29. septembra do 2. októbra 2016 v Bruseli prezentovať jedinečný projekt Divadelného ústavu SLOV:motion. … V projekte SLOV:motion sa predstavia poprední slovenskí tanečníci a choreografi – Jaro Viňarský, Soňa Ferienčíková, Martina Hajdyla Lacová, Stanislav Dobák, tanečný súbor Divadlo Štúdio Tanca či company Les SlovaKs.”
Následne sa venovala samotnému dielu, ktoré údajne “ “hovorí” o troch ľuďoch, ktorí žijú popri sebe, no nedarí sa im stretnúť. Akoby boli uzavretí vo vlastných bublinách, akoby sa nepočúvali, akoby žili v paralelných vesmíroch. Jedným z klúčových pohybových princípov, ktoré sme v choreografii používali je shaking (tento ľudia môžu poznať napríklad aj z twerkingu) a tiež sme pracovali s civilnými gestami. Ku koncu predstavenia sú zámerne tanečníci vystavení diskomfortnej situácii – unavení, spotení a v plavkách tancujú v štýle starovekých bakkchanálií smerom do publika aby konečne mohlo prísť k ľudskému kontaktu v jeho najčistejšej podobe – pohľad z očí do očí, podanie rúk, objatie.“
„Je to jedno z najsilnejších predstavení v ktorom som mala možnosť účinkovať, práve kvôli tomuto úprimnému ľudskému spojeniu medzi performerom a divákom,“ uviedla.
Krátke video z vystúpenia OZ BOD.Y zdieľal György Gyimesi na sociálnej sieti, môžete si ho pozrieť tu
Prečítajte si tiež :