Topoľčany 3. februára (TASR) – Výstavou diel Romana Ďurčeka a Miloša Grežďa otvorí tohtoročnú sezónu multimediálny priestor pre súčasnú kultúru Nástupište 1-12 v podchode pod Autobusovou stanicou v Topoľčanoch. Nástupište 1-12 predstaví tvorbu mladých začínajúcich autorov z regiónu v piatok 14. februára. O zvukový doprovod vernisáže sa postará slovenský multimediálny umelec Jakub Pišek so svojím projektom Turbosampler. Výtvarníci Ďurček a Grežďo sa napriek svojmu mladému veku verejnosti predstavia ako hĺbaví autori, ktorí si za svoj cieľ kladú zmapovanie súčasného stav humanizmu, skonštatoval Július Krištof z Nástupišťa 1-12. Spoločnou myšlienkou ich výstavy je podľa jeho slov indivíduum vo svojej neprirodzenosti. Autori si vo svojich maľbách kladú otázky, ako sa človek deformuje v súčasnosti, kde sa nachádza človek v súčasnosti, čo to vlastne znamená byť človekom v súčasnosti.
Miloš Grežďo sa narodil v roku 1990 a pochádza z Kuzmíc. Po štúdiu na Cirkevnej škole úžitkového výtvarníctva sv. Lukáša v Topoľčanoch sa rozhodol pokračovať na Akadémii umení v Banskej Bystrici, kde pod vedením profesora Stanislava Balka študuje maľbu. Vo svojich prácach často reaguje na stratu viery, pričom jeho výpovede pozostávajú z ironizujúcej absurdity, ku ktorej pristupuje cez virtuálny priestor. Ten vníma ako súčasnú vyvinutú formu euklidovského priestoru, kde je všetko dovolené.
Roman Ďurček pochádza z Malých Vozokán pri Zlatých Moravciach. Po maturite na Cirkevnej škole úžitkového výtvarníctva sv. Lukáša v Topoľčanoch sa presunul do Banskej Bystrice, kde je v súčasnosti študentom tretieho ročníka odboru maľba pod vedením akademického maliara Ľudovíta Hološku. Vo svojich prácach sa pozerá na subjekt cez fenomén času, ktorý vníma ako determinant súčasného človeka. K osobnej výpovedi sa dopracúva prostredníctvom problémov, akými sú rýchlosť času, sekvenčnosť či diverzita. Sujet vypĺňa športom, s ktorým narába ako s metaforou.
Jakub Pišek sa narodil v roku 1985 a pochádza z Ružomberka. Je absolventom nových médií na Technickej Univerzite v Košiciach, kde študoval pod vedením nemeckej umelkyne Anny Tretter. Vo svojej tvorbe používa techniku ako nosič, ale aj cieľ svojho záujmu. Namiesto opakovaného prezentovania starých diel sa špecializuje na tvorbu diela priamo na mieste, necháva vyniknúť génia loci, pracuje so site specific a flexibilne reaguje na vzniknutú situáciu. Venuje sa videu, počítačovej grafike, interaktivite i hudbe. Jeho projekt Turbosampler už názvom naznačuje spôsob autorovho narábania so samplami, ktoré sype po seba a za doprovodu repetitívnych vzoriek bubnov ich dehonestuje až k samej hranici identifikovateľnosti. Projekt už mali možnosť vidieť diváci v Berlíne, Cluji, Bratislave či Budapešti.