Zvonku vyzerá byť Peugeot 2008 priestranné auto. Menej skúsenený pozorovateľ by si mohol dvetisícosmu pomýliť so štyritisícosmou. Priestrannosť je zvýraznená aj zvýšeným podvozkom a strešnými nosičmi.
Testované auto poteší batožinovým priestorom, ktorý je výrazne väčší ako v 208. Kufor má pravidelné tvary, začína nakladacou hranou v jednej výške s dnom kufra. Sedačky sa žial nedajú sklopiť do úplnej roviny. Pozitívnou správou je priestor na zadných sedadlách – bez obáv môžeme povedať, že priestoru je tam dosť.
Nový Peugeot neprináša nové motorizácie a len preberá slabšie motory dostupné v 208 alebo 308. Trochu prekvapivé môže byť, že všetky naftové motory s objemom 1,6 litra majú systém štart-stop a označenie e-HDI.
Peugeot 2008 sa snaží budiť dojem malého SUV. Ide však len o dojem, kedže auto sa nedodáva s pohonom 4×4. Namiesto pohonu všetkých štyroch kolies, konštruktéri pribalili systém s názvom Grip Control, ktorý je známy aj z modelu Peugeot 3008. Grip Control disponuje piatimi režimami jazdy: Snow, All-Terrain, Sand, režim s ESP a režim bez ESP. Elektronické ovládanie prenosu krútiaceho momentu má svoj význam, no zároveň aj limity vyplývajúce s pohonu prednej nápravy.
Peugeot 2008 je auto so sympatickým dizajnom a rozumnou cenovou politikou. Tlak na cenu mal zrejme vplyv nato, že interiér auta pôsobí lacno alebo že kabína nie je dostatočné odhlučnená. Dobrý pocit z jazdy nie je silnou stránkou tohto modelu. V tejto cenovej kategórií, žiaľ, nie je možné čakať zázraky. So sloganom “Iný pohľad na mesto” je možné súhlasiť, zvýšený posed má svoje čaro aj za cenu mierneho nakláňania sa v zákrutách. Peugeot 2008 je možné považovať za kompromis medzi štýlom, praktickosťou a cenou.