Bratislava 5. novembra 2024 (HSP/Foto:Screenshot YouTube)
V rovnakom čase pred rokom sme informovali o kontroverznom reklamnom spote spoločnosti Telekom s nádychom LGBT agendy. Tento rok sa autori novej reklamy vydali úplne iným smerom a rozhodli sa inšpirovať ľudí k spájaniu
Minuloročná reklama z dielne agentúry Saatchi & Saatchi vyvolala veľký rozruch a aj viaceré podnety televíznych divákov smerom k Rade pre vysielanie a retransmisiu. Veľmi kriticky ju komentovala súčasná ministerka kultúry Martina Šimkovičová či exposlankyňa Anna Belousovová. Reklama, ktorú pravidelne vídali aj deti, spomínala pojmy ako “spermie”. Takisto jej hlavným aktérom bol chlapec, ktorý na otázku, či je sám, odpovedal, že “dievča nehľadá”.
Momentálne sa už začína v televíziách a na internete objavovať nová vianočná reklama Telekomu, za ktorou tiež stojí rovnaká slovenská reklamná agentúra. Autori v tomto roku vsadili na rozprávkový motív a spot nazvali “Bubliny”. Krátke reklamné video má reprezentovať sociálne bubliny, v ktorých sa nachádzajú skupiny názorovo rozdielnych ľudí. V reklame vystupujú dve dievčatá, ktoré sa napriek bubline skamarátia, dokážu komunikovať hrajú sa spolu a navzájom si dokážu pomôcť. Na konci dokonca nájdu spôsob, ako bublinu rozbiť.
V závere videa sa tiež zobrazí text: “Kde končia bariéry, vznikajú spojenia.” Reklama odkazuje jednak na spájanie ľudí, ktoré umožňuje telekomunikačná spoločnosť, ktorá reklamu zadala. Podľa mnohých však ide o viaczmyselný odkaz a podnet k spájaniu ľudí z rôznych sociálnych a názorových spektier – s rôznym názorom na vojnový konflikt na Ukrajine, na americké prezidentské voľby, na domácu politiku, na očkovanie a podobne.
Kampaň “Bubliny” sa má vysielať až v desiatich európskych krajinách, v ktorých pôsobí spoločnosť Telekom. Išlo o nákladný projekt s účasťou zahraničných hercov, režisérov a maskérov. Napríklad dvojica dievčat, ktoré sú hlavnými postavami, pochádzajú z Veľkej Británie. Režisérom je nemecký autor Alex Feil. Hudba, ktorá znie v pozadí, bola vytvorená na základe ukrajinskej vianočnej melódie “ščedryk”.
Prečítajte si tiež:
- Vianočný spot pobúril množstvo Slovákov. Vyjadrila sa rada
- Belousovová sa pozastavuje nad novou vianočnou reklamou: A čo je hádam ešte horšie vydáva to za “rešpekt”