“Dôvodom návrhu na uvoľnenie finančných prostriedkov je skutočnosť, že v konštrukcii mostného objektu sa nachádzajú poruchy na takých miestach nosnej konštrukcie, ktoré neumožňujú rekonštrukciu mostného objektu v polohe na oporách,” vyplýva z predkladacej správy. Mostný objekt podľa uvedenej diagnostiky treba demontovať, pretože je vylúčená jeho akákoľvek ďalšia prevádzka. Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja v minulom roku zabezpečila vypracovanie projektovej dokumentácie na odstránenie a výstavbu mosta cez Vážsky kanál v Ilava na ceste druhej triedy II/574. V zmysle vypracovanej projektovej dokumentácie sú predpokladané stavebné práce vyčíslené vo finančnom objeme 3,66 milióna eur.
V súčasnosti je most cez Vážsky kanál v Ilave úplne uzatvorený pre automobilovú dopravu, chodcov a cyklistov. Doprava po moste podľa materiálu predstavuje jednu z dôležitých prístupových ciest do mestskej časti Sihoť. Most je zároveň aj jednou z prístupových komunikácií pre osobné a nákladné vozidlá prichádzajúce do centra Ilavy smerom od obce Pruské. “Alternatívnym riešením dopravnej obsluhy je použitie diaľničného privádzača D1, čo v tomto prípade predstavuje hroziace dopravné riziko pre chodcov a cyklistov z dôvodu nevybudovaného chodníka. Počas dopravnej špičky spôsobuje uzatvorený mostný objekt dopravný kolaps na príjazdovom kruhovom objazde na ceste I/61 pri vjazde do mesta Ilava smerom od Dubnice nad Váhom smer Žilina,” uvádza sa v návrhu na uvoľnenie finančných prostriedkov.
Uzatvorenie mosta cez Vážsky kanál má zároveň dopad aj na verejnú autobusovú dopravu, čo spôsobilo jej obmedzenie pre zamestnancov firiem v lokalite za mostom, čím sa znížila aj frekvencia jej dopravnej obslužnosti a skomplikovala dopravná obsluha zamestnancov zo železničnej stanice do zamestnania. “Obchádzková trasa znamená nielen predĺženie časovej doby obyvateľov, ktorí v miestnej časti Sihoť bývajú alebo pracujú, ale aj zvýšené finančné náklady,” vyplýva ďalej z materiálu. Zabezpečenie základnej dopravnej obslužnosti prímestskou autobusovou dopravou po obchádzkovej trase predstavuje nárast finančných nákladov pre Trenčiansky samosprávny kraj viac ako 23 tisíc eur ročne.