Bratislava 30. júna (TASR) – Slovenské potravinárske výrobky mali na regáloch predajní v júni tohto roku 46-% podiel, pričom oproti roku 2011 poklesol o 4 percentuálne body. Vyplynulo to z prieskumu agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.
"Prieskum GfK viac-menej potvrdzuje aj výsledky našich prieskumov zastúpenia domácich výrobkov v ponuke obchodných reťazcov v SR. Takisto potvrdzuje trend poklesu podielu ich predaja, ktorý sa už v úhrne ocitol pod hranicou 50 %. Okrem iného to znamená aj to, že predchádzajúca vláda nemala pravdu, keď tvrdila, že zrušením zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch medzi odberateľom a dodávateľom tovaru, ktorým sú potraviny, prispeje k zvýšeniu predaja domácich produktov," uviedol v reakcii na výsledky prieskumu tlačový hovorca Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Stanislav Nemec.
Ako vážny problém sa podľa Nemca ukazuje aj to, že väčšina obchodných reťazcov, ktoré pôsobia v SR, má nadnárodný charakter, v dôsledku čoho sa ich činnosť riadi nadnárodnými stratégiami. S tým súvisí aj ich väčší dovoz zahraničného tovaru, využívaný aj na zvyšovanie tlaku na domácich výrobcov.