Rôzne zahraničné firmy a korporácie sa na Slovensku nevenujú len podnikaniu, ale aj ovplyvňovaniu verejnej mienky v prospech liberálnej ideológie.
Ich hlavnými témami sú multikultúrna spoločnosť a podpora LGBTI agendy. Dobrým príkladom je firma Absolut, ktorá na Slovensku predáva vodku.
“Slovensko žije všetkými farbami”, hovorí slogan reklamnej kampane spoločnosti Absolut. Kampaň bola zameraná na to, “aby si čo najviac Slovákov uvedomilo, že farba pleti neurčuje to, kým sme.”
Okrem toho značka Absolut propaguje aj LGBTI agendu a pozývala ľudí na účasť na Gay Pride.
Šéfka marketingu Absolut Vodky, Katarína Hozáková v rozhovore pre portál HNonline otvorene priznala, čo bolo hlavnou motiváciou spustenia tejto LGBTI kampane:
“Značka Absolut na celom svete komunikuje so zámerom vytvárať otvorenejší svet a podnecuje k tolerancii na viacerých úrovniach. V súvislosti s faktom, že Slovensko patrí medzi najviac xenofóbne krajiny EÚ, sme mali silný a navyše lokálne veľmi relevantný insight priamo pred očami, a tak sa zrodila myšlienka kampane.”
Hozáková vyzýva aj ďalšie značky , aby podporovali podobnú agendu: “Budem sa tešiť, keď budem vidieť takýchto kampaní s pozitívne mierenou hlbšou myšlienkou aj na Slovensku čoraz viac. Pretože sila našich značiek nám dáva moc ovplyvňovať, a to vnímam ako veľkú zodpovednosť. “
Moc ovplyvňovať verejnú mienku si zrejme uvedomuje aj americká korporácia IBM (International Business Machines Corporation), ktorá pôsobí vo viac než 170 krajinách sveta, vrátane Slovenska.
Firma sa venuje výrobe a predaju počítačových hardwarov a softwarov a ponúka konzultačné služby v oblasti počítačovej techniky.
IBM sa však okrem toho venuje aj propagácii LGBTI agendy na Slovensku:
“V IBM sme presvedčení, že byť unikátny a jedinečný, čo sa týka pohlavia, rasy, vierovyznania, sexuálnej orientácie, ľudských hodnôt a preferencií je to, čo prináša unikátne riešenia do biznisu a poháňa inovácie smerom dopredu. IBM sa hlasno hlási k podpore LGBT komunity i tu na Slovensku. Hrdo sa pýšime vzdelanými, inteligentnými a šikovnými ľuďmi, ktorí sa rozhodli pre IBM práve preto, že vedia, že v IBM sú vítaní a nestrpíme, ak by boli akokoľvek porušované ich práva na slobodné prejavy ich orientácie. Veľmi silným príkladom je samotný líder EAGLE skupinky, Marek Novotný, ktorý po návrate zo štúdií v zahraničí dostal na Slovensku viacero pracovných ponúk, ale vybral si nás, lebo vedel, že my jeho talentu umožníme rozprestrieť krídla a rásť,” uviedla Jana Čechutyová z firmy IBM v správe Charty Diverzity.
Keďže na Slovensku nie sú uzákonené registrované partnerstvá ani manželstvá homosexuálov, firma IBM sa rozhodla podporiť svojich LGBTI zamestnancov, ktorí sa rozhodnú zosobášiť v zahraničí:
“IBM stojí za svojimi zamestnancami a snažíme sa každému poskytnúť rovnaké pracovné podmienky. Na Slovensku nemáme uzákonené manželstvá a partnerstvá rovnakého pohlavia. Ale naši zamestnanci majú možnosť zobrať si špeciálne voľno na túto udalosť, ak uzavreli manželstvo alebo registrované partnerstvo rovnakého pohlavia v zahraničí. Komunita LGBTI+ má týmto pádom rovnaké podmienky voľna na túto udalosť ako ich kolegovia,” píše sa v správe spoločnosti.
Slovensko je (zatiaľ) skutočne akousi oázou zdravého rozumu vrámci EÚ, čo sa tejto problematiky týka. Podľa ústavy Slovenskej republiky je manželstvo jedinečným zväzkom medzi mužom a ženou a zákon nedovoľuje ani registrované partnerstvá.
Situácia sa však môže zmeniť po blížiacich sa parlamentných voľbách, keď sa k moci dostane liberálna vláda. Dvojkoalícia Progresívne Slovensko/Spolu už avizovala, že jedným z ich prvých priorít, ktoré chcú presadiť v parlamente budú registrované partnerstvá pre homosexuálov.
Samuel Gdovin