Speváčka nedávno na Twitteri ohlásila svoju novú kolekciu s názvom Célinununu. Ide o rodovo neutrálne detské oblečenie navrhnuté v spolupráci s unisex detskou odevnou značkou Nununu. Céline Dion v tejto súvislosti uviedla, že vždy milovala to, čo značka predstavuje.
“Partnerstvo s nimi podporuje dialóg o rovnosti a má naozaj veľký zmysel,” napísala na sociálnej sieti.
Pre televíziu CNN dodala, že jej cieľom nie je diktovať, ako by mali rodičia obliekať svoje deti. “Nechcem hovoriť svetu a rodičom, že by to mali robiť takto, alebo inak, ani to, čo je zlé… Myslím si, že záleží najmä na tom, z čoho majú deti dobrý pocit,” povedala počas rozhovoru.
V reklame mrazivo naznačuje, že deti už nepatria rodičom, ale zvrátenej, zideologizovanej gender ideológii: “Ste len fragmentom v ich vesmíre, voľby sú na deťoch”, čo ide v súlade s ideou, že deti sa s pevným rodom (mužským či ženským) nerodia, ale majú si ho vybrať.
Jej nová kolekcia zahŕňa všetko od denného oblečenia až po obuv. Jej návrhy zdobia vzory hviezd, lebiek, abecedy a nápisy ako napríklad “nový poriadok”. V jej kolekcii sa však nenachádza nič typicky modré či ružové.
“Moja značka oslobodzuje deti od tradičnej roly chlapca alebo dievčaťa a umožňuje mladým ľuďom stavať na hodnotách rovnosti a slobody. Umožňuje deťom posilňovať ich vlastnú osobnosť založenú na vzájomnom rešpekte,” uvádza sa na internetovej stránke značky.
Tím tvoria známi dizajnéri vrátane Iris Adler a Tali Milchberg. Návrhári tvrdia, že ide viac o módnu záležitosť. “Je to spôsob, ako pomôcť dieťaťu preskúmať skutočnosti tradičných rodových rolí.”
“Veríme, že je možné vzdelávať prostredníctvom detského oblečenia, pretože móda vytvára pojmy hlboko v našich mysliach a môže spôsobiť zmeny myšlienkových vzorcov. Môže podporiť filozofiu rovnosti a rozvíjať emocionálnu inteligenciu, ktorá učí detí k zodpovednosti, slobode a pružnosti myslenia. ”
Ide o pomerne drahé oblečenie, jeden kus šiat alebo detských body sa pohybuje od 70 do 120 dolárov.
Zvyšujúci sa tlak na rodovo neutrálne oblečenie
V USA a Kanade existuje niekoľko detských odevných značiek, ktoré sa sústreďujú buď na rodovo neutrálne oblečenie, alebo aspoň ponúkajú kolekciu v rámci svojich značiek. Sú to značky značky ako Cater, Old Navy a The Children’s Place, ktoré ponúkajú široký sortiment unisex oblečenia.
V rozhovore s Associated Press (AP) v roku 2016 rodovo neutrálna návrhárka oblečenia Courtney Hartmanová povedala, že pre rodičov je ťažké nájsť rodovo neutrálne oblečenie. “Existuje skutočne veľký rozdiel medzi tým, čo sa považuje za dievčenskú vec a medzi tým, čo sa považuje za chlapčenskú vec.”
Jo B. Paoletti, profesor amerických štúdií na univerzite v Marylande, dodáva, že šaty, ktoré sú ružovo odlišné, vytvárajú stereotypy, dokonca aj v najmladšom veku. “Na základe takmer 50-ročného výskumu sociálnych vied vieme, že stereotypné myslenie nám všetkým ubližuje, či ide o rasovú, pohlavnú alebo inú formu stereotypu,” myslí si spomínaný profesor.