Bratislava 27. júla 2022 (HSP/Foto:Facebook/Zorka Lednarova)
Cestovanie vlakom je niekedy príjemnosť, inokedy značnou nepríjemnosťou. Negatívnu skúsenosť má aj Zorka Lednárová, ktorá cestovala v nedeľu 24. júla z Prahy do Bratislavy vlakom EC 279. Vlaková súprava patrí slovenskému národnému dopravcovi
Zorka Lednárová je slovenská sochárka žijúca v Berlíne. Je na vozíku, a preto chcela cestovať v kupé pre imobilných. Nestalo sa. Sochárka svoju skúsenosť opísala na sociálnej sieti:
„Cesta do Prahy išla ako po masle! Prestup v Prahe na Metropolitan vlaková súprava ŽSSK, peklo! Mám zakúpené 2 miestenky a 1 miesto pre vozík som nahlásila 48 hodín dopredu, že cestujem a j*****é vedenie Slovenských železníc spravilo z kupéčka pre imobilných minibar!“
Žene bolo pôvodne povedané, že bude cestovať vo vyhradenom mieste pre bicykle a batožinu. “Čo si, sakra, myslia! Bez klímy a v tom hluku 5 hodín?!“ napísala Lednárová.
„Keďže tam nie je ani elektrika a ja musím na dýchací prístroj, pán od minibaru vyprázdňuje aspoň zem, nech sa napojím na elektriku a viem sa tam ako tak zasunúť! Vlak brzdí a padajú plechovky nám rovno na hlavu, synovi padajúca plechovka rozrazila stehno!“ ozrejmila ďalšiu skúsenosť.
V kupé premenenom na minibar ľudia neustále nakupovali, takže sochárka nemala ani chvíľu pokoja. Dvere sa nedali vôbec zatvoriť, pretože boli všade plné kartóny, ako ukazujú fotografie, ktoré tiež zverejnila na sociálnej sieti.
„Ako vždy sa ŽSSK postaralo o príjemnú cestu! Oni majú imobilných cestujúcich úplne na háku!“ dodala rozhorčene žena.
„Už to nechcem počúvať sendvič tuniakový, šunkový, vajíčkový, pivo Gambrinus, vodu neperlivú, atď… ešte 4 hodiny, mňa j***e!“ vysvetľuje rozhorčene.
“Jáj, a aby som nezabudla spomenúť, keď sú otvorene dvere do kúpečka sa valí to nevydržateľné teplo a je tam teplejšie ako na ulici! Ako som už napísala, peklo po každej stránke,“ uviedla v závere Lednárová.
Železnice reagujú
Virálny status slovenskej sochárky sa dostal až k Tomášovi Kováčovi, hovorcovi Železničnej spoločnosti Slovensko. Slovenke sa viackrát ospravedlnil:
„Veľmi ma to mrzí a je mi nepríjemné, že sme znovu v kontakte za takýchto poľutovaniahodných okolností. Snáď za ten čas, čo sme sa 2 roky nepočuli, ste mali aj príjemné cesty vlakom. Ďakujem, že ste na využívanie našich služieb nezanevreli.“
„Čo sa teda včera (24.7. – pozn. red.) stalo: Vo vlaku 279 nebol radený reštauračný vozeň (žiaľ, stáva sa to pre nedostatok dostupných vozňov, ktorý spôsobila aj korona a extrémny nárast cien dielov). V takomto prípade sa dáva do vlaku ako náhrada minibarový vozík, aby bola zabezpečená aspoň základná možnosť občerstvenia. Pre takýto účel je v tomto vlaku vo vozni číslo 369 vyhradený oddiel, do ktorého sa nepredávajú miestenky. Lenže, čo sa stalo včera, České dráhy, ktoré prostredníctvom svojich dodávateľov (JLV) tento proces v našich vlakoch medzi Českou republikou a Maďarskom riadia, minibarový vozík umiestnili do vozňa Bdghmeer číslo 370 nesprávne. České dráhy sme požiadali o prešetrenie a vysvetlenie. Akonáhle od nich dostaneme odpoveď, dáme Vám vedieť,“ vysvetlil hovorca a dodal:
„Aby sme to ale skrátili, chyba sa stala v našom vlaku a my Vám za túto jazdu (Praha – Bratislava) vrátime peniaze. Pošlite nám, prosím, Vaše lístky a uveďte preferovaný spôsob, ako Vám poslať peniaze (účet?, kreditné konto ZSSK?), aby som mal podklad pre kolegov, ktorí to budú spracúvať.“
Na vyjadrenie hovorcu reagovala Lednárová krátkou odpoveďou: „Ozvem sa vám. Dnes sa budem spamätávať zo včerajška, a bohužiaľ, nie som schopná vaše určite vážne myslené ospravedlnenie prijať.“