Prieskum ukázal, že na dobrú vec nejakou formou prispel každý druhý respondent. UPC Direct a freeSAT v novembri 2018 položili viac ako 4 900 ľuďom na Slovensku, v Maďarsku a Českej republike sériu otázok o tom, ako prispievajú na dobročinné účely a ako vnímajú rôzne formy charity. Otázky sa týkali frekvencie, typu i cieľovej skupiny ich darov ako aj ich dôvery v neziskové charitatívne organizácie a celkový postoj k charite. Agentúru SITA o tom za freeSAT informovala Slávka Boldocká.
Prieskum freeSAT-u zistil, že najčastejšou formou dobročinnosti na Slovensku je finančný dar, viac ako 56 percent opýtaných prispelo ľuďom v núdzi peniazmi. Podpora je však väčšinou len príležitostná – len tretina takto prispieva pravidelne. Vianoce sú hlavným motívom štedrosti v desatine prípadov, zvyšok darcov sa rozhoduje podľa iných kritérií. Až 47 percent respondentov posiela peniaze niektorej organizácii a takmer 40 percent obdarúva tých, čo sú na to odkázaní, na ulici. Výška daru sa líši, na ulici ľudia najčastejšie prispievajú 50 centami až piatimi eurami, tvrdí to takmer 65 percent respondentov.
Z prieskumu tiež vyplýva, že v prípade organizácií väčšina Slovákov posiela viac ako päť eur. Popri peniazoch podarovalo až 38 percent opýtaných na Slovensku ošatenie a pätina detské hračky. Takmer 70 percent dary smeruje organizáciám, podporujúcim deti, za nimi sú organizácie, starajúce sa o starých ľudí (60 percent). S väčším odstupom nasledujú útulky pre zvieratá s takmer štvrtinou darcov. Slováci sú štedrí aj v prípade podpory rodín v núdzi, takmer 50 percent respondentov má rodinu alebo jednotlivca, ktorých pravidelne podporuje.