Bratislava 2. novembra 2024 (HSP/Foto:Pixabay)
Manželstvo vám vydržalo dlhé roky, avšak poznačil vás rozvod. Odrazu ste sa ocitli vo svete, kde už stretávanie žien nie je také, ako ste boli zvyknutí „zamlada“. Čo s tým teraz?
Minulý víkend sme si v samostatnom článku povedali na základe zozbieranej skúsenostnej múdrosti, aké prednosti či kvality má mať muž, ktorý chce dobre pôsobiť na ženy: Má o seba dbať, má byť perspektívny, čulý, duchaprítomný či asertívny. V poriadku, takto charizmaticky sa však máte šancu prejaviť až na prvom stretnutí (rande). To ale najprv musíte dohodnúť. Pozrime sa preto, ako na to…
V prvom rade treba uznať, že najviac prirodzený spôsob stretávania žien a nadväzovania vzťahov je „v teréne“, prostredníctvom priateľov či kolegov, teda iných ľudí. Poznáte to: V piatok po práci sedíte niekde v podniku, kolegyňa si privedie kamarátku, a hneď to iskrí… Alebo sa k vám do športového klubu pridá nová adeptka, po tréningu sa dáte do reči, vymeníte si čísla, a už to ide. Spontánne, voľným spádom. To je ideálny spôsob. Avšak pokiaľ nestíhate posedenia s kamarátmi či tréningy kickboxu, pretože máte na krku dve roboty a starostlivosť o dom, záhradu, či maloleté dieťa, musíte sa vynájsť ináč.
Obdobie pandémie nás naučilo úplne novému spôsobu zoznamovania. Hoci elektronické zoznamky tu boli už predtým, svoj rozmach zažili práve počas covidu. Existujú na to štatistiky. Zašlo to dokonca až tam, že lídrov v tejto oblasti, ako sú Tinder alebo Badoo, sa pokúsil napodobniť ešte aj Facebook (!) vlastnou zoznamovacou stránkou v rámci svojej aplikácie…
Môže sa na prvý pohľad zdať, že nie je nič ľahšie, ako „nakŕmiť“ zoznamovaciu appku svojimi údajmi, „vycapiť“ tam svoju fotku, a dámy sa za vami budú hrnúť. Alebo si možno niekto myslí, že keď dá 10 srdiečok (označenie sympatie) krásnym ženám, hneď ho označia naspäť.
Omyl.
Zoznamky vedia byť veľmi kruté. Už len v tom, ako uprednostňujú platené profily. Ak si zaplatíte predplatné na určitú dobu, bude váš profil ukazovaný väčšiemu množstvu žien, ktoré si prehliadajú „ponuku“. Takto to aspoň fungovalo na Badoo – a pokiaľ ste chceli vedieť, kto vám dal srdiečko, tiež ste si museli službu predplatiť (aspoň na určitý čas).
My sa však venujme tomu, ako nastaviť svoj profil do takej podoby, aby sme maximalizovali naše šance zaujať opačné pohlavie. Pretože – verte, neverte – je to samostatná „veda“. Nikdy nezabudnem ako som čítal o istom mužovi, ktorý úspešne nadviazal online rozhovor s dámou, avšak potom, ako jej poslal svoju fotku, ho okamžite presunula do „friend zóny“ (a odtiaľ nieto cesty späť), a on, smoliar, netušil, kde urobil chybu…
Nuž, nikde, viac-menej. Nejde totiž o to, ako reálne vyzeráte – v prvom kontakte cez displej je dôležité, aby ste použili reprezentatívnu fotku. Môj kamarát takto vyložil profilovku, na ktorej zbiera rajčiny vo fóliovníku. Myslíte, že toto ženy láka? Budúcnosť plná hrabania sa v zemi? Je v poriadku, že sa muž živí manuálnou prácou – je to cnosť. Avšak žene sa musí najprv „predať“, pretože konkurencia je silná a neúprosná.
Tým netvrdím, že sa máte fotiť pred drahou motorkou alebo vo fitku s odhalenými brušnými svalmi. Toto je opačný extrém. A mnohí si myslia, že vypracované svalstvo ženy láka v prvom rade. Čo je, pochopiteľne, omyl. Ak muž na svojom tele pracuje, počíta sa to, avšak pokiaľ sa lacno odhaľuje, ženy to neocenia.
Treba myslieť na jedno: Kým muži potrebujú krásu vidieť na vlastné oči, ženy potrebujú stimulovať fantáziu. Preto sa u nich darí napríklad „kecálkom“.
A tomu treba prispôsobiť aj úpravu profilu na zoznamke. Máte byť úprimný a pravdivý, to áno. Žiadne lži ani manipulácie! Avšak každý sa vieme predstaviť buď sucho, stroho, a nudne, z toho najhoršieho možného uhla, alebo s trochou „šťavy“. Nasleduje zopár príkladov:
Ak pracujem ako rozvážač plynových bômb, napíšem si do kolónky profesia „vodič z povolania“. Hneď to má nejaký „zvuk“. Ak beriem príležitostné fušky, uvediem, že som na voľnej nohe – je to pravda, a signalizuje to samostatnosť. „Príležitostný robotník“ či „brigádnik“ naopak značí, že som zúfalec, ktorý sa chytá každej slamky. Sám som si v istom období privyrábal ako rozvozár pizze, ale do povolania som uvádzal „spisovateľ“ – pravdivo, pretože písanie bolo tým, čím som žil, aj keď ma nemuselo nevyhnutne práve vtedy živiť.
Slovom, ide o to, predstaviť sa z tej najlepšej stránky, vyzdvihnúť svoje kvality, a opísať ich spôsobom, ktorý má šancu zaujať. To isté platí pre svoju osobnostnú charakteristiku. Pozrite, žene stačí keď si k nádhernej fotke napíše, že „Ak ťa zaujímam, napíš“. Muž urobí všetko preto, aby sa s ňou zoznámil a dozvedel viac – sme veľmi jednoduché tvory, páni, priznajme si to. Biológiu neoklameš.
Ale keď chcete zaujať ženu, jedna dobrá fotka (mimochodom, ak nemáte skúsenosti ako spraviť kvalitné selfie, požiadajte kamaráta fotografa, nech vás cvakne na zaujímavom mieste, alebo sa rovno dajte odfotiť v profi štúdiu – tie výsledky stoja za to!) nestačí. Ani povolanie „súkromný podnikateľ“ v kolónke profesia. Verte mi, že 90% žien vám pošle srdiečko preto, že ich zaujme váš popis. Je to overené, odskúšané. Žena má denne XY záujemcov, a vy musíte niečím „vytŕčať“, ak chcete zaujať. Odhalené brušné svaly, ako som uviedol vyššie, vôbec nie sú eso v rukáve.
Čo teda napísať? V prvom rade, dbajte na gramatiku. Kvalitné ženy vedia byť z toho na vetvy, keď máte v predstavovačke hrúbku. Koľkokrát som počul, že inak atraktívneho muža „skipli“ (preskočili) len preto, že si nedal tú prácu, aby o sebe sformuloval pár gramaticky správnych viet…
Pre ženu bude mužská inteligencia vždy do istej miery príťažlivé afrodiziakum (hovoríme o sapiosexualite, teda príťažlivosti na základe intelektu opačného pohlavia). Preto si dobre premyslite, čo napíšete, a potom po sebe skontrolujte.
Pokiaľ ide o obsah, treba dbať na istú vyváženosť medzitým, že sa prezentujeme v dobrom svetle, ale nie chválenkárskym štýlom. To je opäť pre ženy „turn-off“, odpudzujúce (pokiaľ nejde vyslovene o zlatokopku, hľadajúcu materiálne istoty). Muž by sa mal vedieť predstaviť vecne – tak, aby spomenul svoje kvality, pričom zároveň nevyznie, že sa potrebuje predvádzať. To by bolo znamením slabého ega a žena majú na tieto veci čuch.
Prvá časť osobnej charakteristiky by sa teda mala týkať popisu vašich najcennejších vlastností alebo schopností. Ja som napríklad používal niečo na tento štýl: „Som spisovateľ, ktorý sa rád hrá (nielen s písmenkami)…“ V tom je prítomných niekoľko odkazov medzi riadky: Umelecká činnosť príťažlivá sama o sebe, hravosť (ženy nemajú rady suchárov) a zľahka erotický dvojzmysel („nielen s písmenkami“). Tento model (hravé dvojzmysly) sa dá aplikovať na ľubovoľné povolanie.
Druhá časť charakteristiky môže pozostávať z opisu vašich najobľúbenejších činností. Prosím, buďte kreatívni, a nenapíšte sucho „čítanie, plávanie, domáce zvieratá“. Nech je v tom trochu fantázie: „Som vášnivý čitateľ, rád meriam dĺžky v plaveckom bazéne, a zvyšný čas trávim prechádzkami so psom na čerstvom vzduchu.“ Podobná formulácia dá najavo, že dokážete dávať dokopy aj zložitejšie súvetia, a že ste si dali so zostavovaním profilu reálne námahu. To je pozitívne znamenie, pretože ženy nerady flákačov.
Záverom charakteristiky (a ako vidíte, stačí keď je stručná, pokiaľ spĺňa určité „výkonnostné“ kritériá) môžete ísť trochu do „rizika“ a dať fantázii voľný priebeh tým, že vyvoláte v žene predstavu, čo ju asi na stretnutí s vami čaká (pretože o vzťahu je zatiaľ hovoriť priskoro): „Káva na prvom stretku už je nuda, ale môžeme ísť spolu loďou po Dunaji alebo si dať súťaž na lezeckej stene, a potom do noci počítať hviezdy na oblohe – fantázii sa medze nekladú… (smajlík)“
Chápete, v čom je pointa?
Zhrňme si to: Na zoznamke potrebujete kvalitné foto a nápaditú charakteristiku, aby ste vynikli. Pútavá profilovka je základ, ďalšie fotky treba vyberať podľa podobného kľúča (a s ich množstvom to nepreháňajte, opäť treba niečo nechať dáme na jej fantázii!). Svoj popis zvážte starostlivo, tak, aby bol pravdivý, a zároveň zaujímavo formulovaný, ideálne vytvárajúci o vás obraz ako o mnohovrstevnej osobnosti (ale iba pokiaľ taký naozaj ste!).
Cieľom tohto článku bolo poukázať na niektoré chyby, ktorých sa my muži dopúšťame pri tvorbe zoznamkových profilov. Ich nápravou môžete radikálne zvýšiť šance, že zaujmete osoby opačného pohlavia. Možno vám to pripadá ako séria neprirodzených postupov, ktoré vám idú „proti srsti“, avšak pravda je taká, že profil na zoznamke je naša „výkladná skriňa“. A ak nezažiari to, čo je vo výklade, potenciálny zákazník nebude záujem zisťovať, čo sa skrýva za dverami obchodu…