Washington 5. decembra 2018 (HSP/Sputnik/Foto:maxpixel)
Pilotný projekt už štartoval v úlohe “marketingového“ pomocníka, ale v skutočnosti môže byť všetko oveľa horšie
V USA bolo uvedené do pokusného prevádzky zariadenia Nielsen – hlasový analyzátor televíznych programov, ktorý sa pripája priamo k inteligentným televízorom. Startup využíva technológiu rozpoznávania preferencií Gracenote, pomocou ktorej je sledovaná aktivita používateľa a vyberaná kontextová reklama, uvádza Adweek
V perspektívne technológii však vidia americkí odborníci reálne nebezpečenstvo – po škandále so zhromažďovaním údajov v obyčajných chytrých televízoroch môžu americké federálne úrady prostredníctvom súdu požadovať úplný opis technológie, ktorá, ako uvádzajú odborníci na bezpečnosť, môže fungovať s veľkým množstvom slabých miest.
Oficiálne je systém testovaný v piatich veľkých mestách – analyzátor obsahu je inštalovaný tak na vysielanie, tak na internetové prenosy, čo umožňuje robiť maximálne hlboký záber údajov o ľuďoch. Ak efektivita a bezpečnosť systému budú dokázané, “veľký brat“ bude zabudovaný do inteligentných televízorov už na závode.