Bratislava 25. novembra (TASR) – Dovolenkové pobyty na vianočné sviatky či Silvestra si čoraz viac Slovákov vyberá aj na zľavových portáloch. Podľa Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN) sa podobne ako v minulých rokoch, aj teraz v predvianočnom období zvýšil dopyt po kupónoch z oblasti cestovania.
"Túto sezónu sú už tradične veľmi populárne pobyty vo Vysokých a Nízkych Tatrách, wellness pobyty do ďalších slovenských destinácií spojené s termálnymi kúpaliskami a samozrejme, rozbiehajú sa aj predaje pobytov s možnosťou lyžovačky," opísal hovorca SAPKN Marián Tar.
Športovejšie založení a vyznávači adrenalínovej zábavy siahajú podľa jeho slov skôr po ponuke skialpových kurzov, napríklad lezenie v ľadopádoch či výstupy na Gerlach s horským vodcom. "Zo zahraničných ponúk je teraz záujem hlavne o adventné zájazdy na vianočné trhy do Prahy, Krakova, Budapešti či rôznych miest Rakúska, Nemecka a Talianska," vymenoval Tar.
Zároveň sa podľa neho rozbieha aj predaj silvestrovských pobytov, a to nielen v slovenských destináciách. Slováci už radi vycestujú na záver roka napríklad do Paríža, Monaka, Ríma, alebo do ďalších európskych metropol. Asociácia súčasne s blížiacim sa adventom očakáva ďalší nárast záujmu kupujúcich. Ľudia totiž čoraz častejšie využívajú portály kolektívneho nakupovania aj pre časť svojich vianočných nákupov. Do asociácie SAPKN patria portály ZaMenej.sk, Primazlavy.sk, Morezliav.sk, Cenynadne.sk, Zlavodom.sk a Bratizlava.sk.
Zvýšený záujem o nákup zájazdov a dovoleniek cez zľavové internetové stránky potvrdzujú aj štatistiky portálu Zľavomat.sk. Letnú dovolenku si takto kúpilo 50.000 ľudí. "Celkovo sme tento rok zaznamenali takmer 60-percentný nárast obratu v oblasti cestovania. Už za tri štvrťroky sme dosiahli taký výsledok, ako za celý minulý rok," uviedol riaditeľ portálu Tomáš Sroka. Zo zahraničných destinácií bolo najúspešnejšie Chorvátsko a v rámci Slovenska sa najviac kupovali pobyty v Tatrách.
Predaj dovoleniek a wellness pobytov prostredníctvom zľavového portálu pomáha podľa Sroku aj domácemu cestovnému ruchu. Prínos pociťujú aj v turistických regiónoch Slovenska. "Každý turista znamená plus. Ak zľavové portály zabezpečia vyšší počet návštevníkov v našich centrách, zvlášť teraz, v čase medzi sezónami, možno to len uvítať," dodala výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu regiónu Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.