Paríž 15. októbra 2024 (HSP/Teraz/Foto:TASR/AP-Fabio Ferrari/LaPresse via AP)
Šéf automobilovej skupiny Stellantis Carlos Tavares nevylučuje rušenie závodov vzhľadom na slabé predaje a konkurenciu z Číny. TASR o tom informuje na základe správ agentúry DPA
Ak by Číňania na konci svojej ofenzívy dosiahli v Európe trhový podiel 10 %, znamenalo by to 1,5 milióna automobilov, uviedol šéf koncernu v rozhovore pre pondelkové vydanie denníka Les Echos. “To zodpovedá siedmim montážnym závodom. Európski výrobcovia by ich potom museli buď zatvoriť, alebo odovzdať Číňanom,” priblížil Tavares.
K plánovaným sankčným clám Európskej únie (EÚ) na čínske elektromobily Tavares uviedol, že Čína by takéto prekážky dokázala obísť investovaním do tovární v Európe. “Ak sa tak stane, nemali by sme byť prekvapení, ak sa budú musieť zatvoriť závody, aby sa obmedzili zvýšené nadmerné kapacity,” povedal.
Skupina Stellantis vznikla v roku 2021 fúziou francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën a nadnárodného výrobcu áut Fiat Chrysler. V septembri materská spoločnosť automobiliek Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Chrysler a Jeep znížila svoje očakávania zisku na tento rok pre problémy na severoamerickom trhu a slabú situáciu v odvetví.
Prečítajte si tiež
- Boom čínskej elektromobility sa stáva hrozbou aj pre Slovensko
- Český europoslanec v Štrasburgu šokoval prejavom: Je to šialené! Prestaňme ničiť sami seba!