Washington 29. apríla 2024 (HSP/Foto:Pexels)
Spoločnosť Ford Motor Company tento týždeň odhalila, že na každom predanom elektromobile v prvom štvrťroku stratila viac ako sto tisíc dolárov. Informuje Dailywire
Divízia elektrických vozidiel spoločnosti Ford vykázala stratu 1,3 miliardy dolárov, čo predstavuje stratu 132 000 dolárov na jedno predané elektrické vozidlo počas prvých troch mesiacov roka, uviedla CNN.
Spoločnosť zaznamenala 20 % pokles objemu predaja a z dôvodu nízkeho dopytu po elektrických vozidlách v celom odvetví bola nútená znížiť ceny svojich elektrických vozidiel.
Spoločnosť Ford uviedla, že v tomto roku očakáva stratu 5 miliárd USD, čo je o 300 miliónov USD viac ako v minulom roku, keď dosiahla stratu 4,7 miliardy USD.
“Američania nechcú elektromobily na úrovni, ktorú si vyžaduje Bidenova klimatická hystéria,” napísal podnikateľ Andrew Puzder na X. “Straty spoločnosti Ford z predaja elektromobilov v 1. štvrťroku sa vyšplhali na 1,3 miliardy dolárov, čo je smiešnych 132 000 dolárov na jeden predaný elektromobil. Všetky zisky Fordu pochádzali z predaja vozidiel so spaľovacím motorom. Kolektivistická politika ničí prosperitu.”
Spoločnosť začiatkom mesiaca oznámila, že odkladá výrobu dvoch nových elektrických vozidiel a namiesto toho sa zameria na výrobu väčšieho počtu hybridných vozidiel, keďže dopyt spotrebiteľov po elektrických vozidlách naďalej klesá.
“Mnohé spoločnosti sa príliš ponáhľali s elektrickými vozidlami, ktoré boli príliš drahé a nebol pre ne taký veľký trh, ako si mysleli,” povedal Sam Abuelsamid, hlavný analytik pre dopravu a mobilitu vo výskumnej spoločnosti Guidehouse Insights, pre The New York Times. “To značne sťažilo predaj týchto vozidiel.”
Mnohé spoločnosti boli nútené zrušiť svoje plány na výrobu elektromobilov, zrušiť svoje plány na prechod na elektrický pohon alebo v niektorých prípadoch bojujú len o to, aby sa udržali na trhu.
Spotrebitelia sa pravidelne sťažujú na vysoké ceny elektrických vozidiel, ich kvalitu a spoľahlivosť, nedostatok nabíjacích staníc, čas potrebný na ich nabíjanie, nepohodlnosť a výrazne nižší výkon v chladnom počasí.