Bratislava 3.september (HSP/Foto:Toyota/Nissan)
Kým výrobné linky automobiliek chŕlia tisíce takmer uniformných áut, ich vývojové a inovačné centrá sa snažia hľadieť do budúcnosti. Nedávno sme opísali odvážny koncept Hyperloop, ktorý sa zameriava na rýchlu prepravu osôb na vzdialenosť niekoľko stoviek kilometrov. Dnes krátko spomenieme dva smery vývoja automobilového priemyslu, ktoré by sa mali, podľa výrobcov, dostať do bežnej prevázky okolo roku 2020: auto na vodíkový pohon a auto riadené automaticky.
Toyota na vodík
Toyotu možno považovať za priekopníka alternatívneho pohonu. Aktuálne sa Toyota preraziť nie len s hybridnými pohonmi, ale aj autom na vodík. Predstavitelia Toyoty zastávajú názor, že v roku 2020 by mohli byť autá na vodík všeobecne rozšírené.
Nissan bez vodiča
Víziou Nissanu pre rok 2020 je autonómne auto. Nissan už disponuje technológiami, ktoré v mnohým situáciách pomáhajú pri riadení auta, napr. snímanie okolia kamerami, senzory na meranie vzdialenosti, či senzory na určenie polohy vozidla. Tieto systémy sú dobrým východiskom pre zostrojenie autonómneho auta, avšak cesta k auto úplne bez vodiča je ešte dlhá.
Auto na vodíkový pohon ani autonómne riadenie nie sú nové nápady, no doposiaľ sa masovo nerozšírili. Veľké investície do výskumu a vývoja v tomto smere dávajú nádej, že o niekoľko rokov sa doprava po našich cestách významne zmení: autá nebudú produkovať škodliviny, vodiči nebudú strácať čas za volantom a zníži sa počet dopravných nehôd spôsobených ľudským faktorom.