„Projektová dokumentácia stavby je v závere vyjadrovania jednotlivých zložiek Železníc Slovenskej republiky a Východoslovenskej distribučnej, a.s. V prvom kvartáli tohto roka bude projekt expedovaný dodávateľom s následným zabezpečovaním stavebného povolenia stavby na špeciálnom stavebnom úrade,“ informoval agentúru SITA hovorca spoločnosti Železnice Slovenskej republiky Michal Lukáč s tým, že po vydaní stavebného povolenia bude nasledovať verejné obstarávanie na zhotoviteľa.
Plánované práce majú zahŕňať rekonštrukciu strechy stanice, obnovu fasády, výmenu elektroinštalácie, bleskozvodu, osadenie rozhlasového zariadenia, informačných zariadení a kamerového systému, ako aj elektrickej prípojky. „Realizácia stavby bude po úspešnom ukončení verejného obstarávania na výbere zhotoviteľa,“ uviedol Lukáč. Zároveň dodal, že v súčasnosti nie sú známe ani rozpočtové náklady na stavbu, tie vyplynú z výsledku verejného obstarávania.
O rekonštrukcii stanice v Kežmarku sa hovorí dlho. Keďže je však budova železničnej stanice Kežmarok zapísaná v registri národných kultúrnych pamiatok, všetky rekonštrukčné práce musia železnice vopred konzultovať s príslušným pamiatkovým úradom. „ŽSR postupne pripravuje stavby v jednotlivých lokalitách a samotný proces zabezpečenia potrebnej projektovej dokumentácie je časovo náročný, obzvlášť pri objektoch, ktoré sú v zozname pamiatkovo chránených objektov,“ doplnil Lukáč.
Železničnú trať medzi Kežmarkom a Popradom podľa historika Múzea v Kežmarku Maroša Semančíka slávnostne otvorili v decembri 1889, dvakrát denne tam premávali zmiešané vlaky pre osobnú a nákladnú dopravu, pričom cesta do Popradu trvala 41 minút. Stanicu predstavovala v tom čase malá prízemná budova. Budova železničnej stanice, aká je známa dnes, bola postavená v secesnom štýle v rokoch 1914 až 1916, národnou kultúrnou pamiatkou je od roku 1981. „Otvorená bola v roku 1916, a aj dnes sa dá povedať, že je najkrajšou budovou železničnej stanice na území Slovenska,“ dodal pre SITA historik Semančík.