Miroslava Kernová, ktorá prevádzkuje web Omediach.com, ktorý je súčasne aj blogom dezinformačného Denníka N, rozhorčene píše o prípade, keď si dve súkromné bilbordové spoločnosti dovolili odmietnuť objednávku na zverejnenie inzercie s kontroverzným ideologickým obsahom.
Mladý hejter Rastislav Kalnovič vymyslel a šíri vizuál Pohľadnica Vlkom na protest proti tumu, že si Noční vlci na Slovensku založili svoje sídlo. V tej súvislosti si chcel na vlastné náklady objednať aj niekoľko bilbordov v okrese Trnava. Dve bilbordové spoločnosti – Bigmedia a Arton – najprv súhlasili, prijali už aj objednávky, ale neskôr mu napísali, že si to rozmysleli a objednávky zrušili. Podľa Kernovej pritom na vizuále nie je nič, čo by bolo v rozpore s etickými normami.
Pre slniečkarov je to šok. Zvykli si, že len oni môžu rozhodovať o tom, ktoré názory sú prijateľné a ktoré nie. Oni rozhodujú o tom, kto sa môže objaviť na obrazovke, vyhlásili štvanicu na verejne známe osoby, ktoré si dovolili komunikovať s „dezinformačnými“ médiami, prednedávnom dotlačili Billu k tomu, aby z ideologických dôvodov odmietla predávať časopis Zem a vek… ale keď si súkromná firma dovolí odmietnuť prezentovať ich nenávistnú provokáciu, sú pobúrení.
Kernová píše o nenávistnej provokácii voči ľuďom, ktorí nijako neporušujú zákony, ako o „zásadnom spoločenskom posolstve“: „Niekedy sa rozum zastaví, čo všetko sú schopné bilbordové spoločnosti zverejniť. No pri zásadných spoločenských posolstvách majú odrazu problém.“ Vo svojom článku (môžete si ho prečítať tu: https://dennikn.sk/blog/1205548/reklamna-firma-odmietla-bilbord-proti-nocnym-vlkom-s-bilbordami-kotlebu-problem-nema/ ) uvádza príklady iných reklamných vizuálov a posolstiev, ktoré považuje za problematické či neetické, a s ktorých uverejnením spoločnosť Bigmedia v nedávnej minulosti nemala problém.
Obchodný riaditeľ spoločnosti Arton Ladislav Kotrč k záležitosti uviedol: „Rozhodol tak majiteľ spoločnosti. Ja osobne som na grafike nevidel nič zlé, preto aj bola objednávka potvrdená. Majiteľ to bral ako podnet k možnej agresii adresátov. Už sa nám v minulosti stalo, že grafika určená konkrétnej skupine skončila rozbitím reklamnej plochy.“
Ivan Lehotský