V reklame barman posúva fľašu piva Heineken light cez barový pult a tá prechádza okolo žien aj muža tmavej pleti hrajúceho na gitare, až sa dostane k žene s belšou tvárou. Slogan reklamy pôvodne znie “sometimes lighter is better”, pričom slovo “light” sa však dá preložiť ako “ľahký”, ale aj “svetlý”.
Pivovarnícky gigant Heineken preto začal byť kritizovaný za rasistický podtext. Proti takémuto zneniu reklamy sa ozval známy raper tmavej pleti Chance The Rapper, ktorý na Twitteri uviedol: “Myslím, že niektoré spoločnosti úmyselne predstavujú nápadne rasistické reklamy, aby získali viac zhliadnutí. (…) Reklama Heinekenu “Niekedy svetlejší je lepší” je strašne rasistický omg.”
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But ? I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26. marca 2018
Dodal, že nehovoril nikomu, aby kvôli tomu bojkotovali značku Heineken. Ale tri verzie reklamy boli odvtedy stiahnuté z YouTube stránky spoločnosti Heineken USA. Hovorca Bjorn Trowery povedal: “Už desaťročia spoločnosť Heineken vyvinula rôznorodý marketing, ktorý ukazuje, že je viac, čo nás spája, než nás rozdeľuje.”