„Tento krok Rakúska je absolútne nehorázny a neakceptovateľný voči desiatkam miliónov Európskych spotrebiteľov. Akým lobistickým záujmom podľahli predstavitelia Rakúska? Je to preto, že je Rakúsko na hranici stredovýchodnej Európy a smeruje cez neho na východ obrovské množstvo tovarov zo západnej Európy? Je to pre lobing nadnárodných výrobcov potravín, či drogérie? S ďalšími postihnutými členskými krajinami stredovýchodnej Európy nedopustíme, aby sme mali na jednotnom trhu spotrebiteľov dvoch tried,“ uviedla Gabriela Matečná, podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Slovenská agroministerka okamžite iniciovala stretnutie s ministrom pôdohospodárstva Rumunska. To vystrieda Rakúsko v pozícii predsedajúcej krajiny Rady Európskej únie od januára. „Vypustenie problému dvojakej kvality, ktorý negatívne ovplyvňuje spotrebiteľov najmenej tretiny členských krajín EÚ je absolútne neakceptovateľné a nemienime takéto konanie akceptovať,“ dodala Gabriela Matečná. Kontaktovala už aj eurokomisárku pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľov Věru Jourovú, s ktorou sa stretne hneď v januári.
Gabriela Matečná sa bude pýtať na dvojakú kvalitu aj europoslancov, s ktorými sa stretne v stredu. Vzhľadom na to, že väčšia časť delegácie bude z Nemecka, bude sa ich pýtať na praktiky tamojších podnikov, ktoré dovážajú na Slovensko produkty dvojakej kvality. Práve nemecké koncerny sa totiž vyjadrovali, že spotrebitelia na Slovensku a v stredovýchodnej Európe preferujú menej mäsa, viac konzervačných látok v potravinách, či že majú iný typ škvŕn na oblečení a preto nemusia mať toľko účinných látok v pracích prostriedkoch.
Slovenských europoslancov sa bude pýtať, ako zastupujú záujmy Slovákov. V delegácii totiž bude aj europoslanec Ivan Štefanec z KDH, ktorý je bývalým dlhoročným šéfom spoločnosti Coca Cola na Slovensku. Táto spoločnosť pritom na Slovensko stále dováža výrobky dvojakej kvality. Europoslanec je tak je v jasnom konflikte záujmov, že nezastupuje záujmy Slovákov.
Redakciu informoval Vladimír Machalík, riaditeľ odboru komunikácie a marketingu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.