Bratislava 3. októbra (TASR) – Svoj obľúbený e-shop má v celoslovenskom priemere 17 percent opýtaných, ktorí nakupujú online. Zhruba 81 percent jednotlivé e-shopy porovnáva a dve percentá nakupujú vždy inde. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke 2200 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
Z výsledkov je tiež zrejmé, že muži a mládež do 20 rokov sú svojim obľúbeným e-shopom pri nakupovaní vernejší než ženy a ľudia skôr narodení. V rovnakých internetových obchodoch pritom míňa svoje peniaze až 19 percent mužov nakupujúcich online oproti 13 percentám žien.
"Medzi mladými ľuďmi do 20 rokov nakupujúcimi online, má svoje obľúbené e-shopy až 22 percent opýtaných," uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský s tým, že v skupine nad 61 rokov má preferovaný online obchod zhruba 16 percent respondentov.
"Vernosť súvisí najmä s emocionálnym zážitkom z nákupu, ale aj s kvalitou servisu. V rôznych obchodoch nakupujú najmä ľudia, ktorí porovnávajú ceny, dodacie lehoty či možnosť osobného odberu," doplnil riaditeľ Heuréka.sk Tomáš Braverman.