Poprad 21. júna (TASR/Foto:TASR )
Viac ako 100 účastníkov
Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) v Poprade zorganizovala odbornú konferenciu na tému Branding, marketing a financovanie regionálnej organizácie cestovného ruchu. Hlavným speakrom na nej bola ikona švajčiarskeho turizmu a tvorca svetoznámej značky strediska St. Moritz, Hans Peter Danuser von Platen.
„Konferencie sa zúčastnilo viac ako 100 hostí, boli to hlavne zástupcovia oblastných organizácií cestovného ruchu, ale tiež študenti stredných a vysokých škôl. Von Platen hovoril o svojich poznatkoch a predstavil takých osem základných krokov, ktorým sa stredisko St. Moritz, kde žije okolo 5000 ľudí, riadi už viac ako 100 rokov,“ priblížila Michaela Rafajová zo SACR. Agentúru, ktorá má na starosti turizmus v tomto svetoznámom stredisku, od jej vzniku riadili len traja riaditelia. Von Platen pri svojej prednáške zdôraznil, že stredísk, ako je St. Moritz je na svete tisíc, no ak chce byť región známy na celom svete, musí sa niečím líšiť a hľadať niečo unikátne.
Osem krokov k úspechu
„Tých osem krokov, ktoré spomínal sú kvalita služieb a celkovej prezentácie, globálna orientácia, takže Vysoké Tatry by mali vystupovať pod značkou Hihgt Tatras, ďalej to bola nutnosť byť zakaždým inovatívny v každom smere, usporadúvať podujatia, ktoré majú širší ako národný význam, sústreďovať sa na úspech, potom veľmi pozorne kontrolovať značku tej danej lokality a držať sa jej a samozrejme spolupracovať so silnými partnermi na trhu a tiež robiť sústredený a ohľaduplný marketing,“ vymenúva Rafajová.
V aktuálnom období formovania nových oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu na Slovensku bola konferencia podľa nej dobrou príležitosťou pre získanie cenných praktických informácií od uznávaného zahraničného experta na marketing turizmu. Von Platen sa preslávil získaním ochrannej značky pre stredisko St. Moritz v roku 1985 pod názvom „St. Moritz – Top of the World.“ Tento jeho odvážny počin ho dostal na titulné strany svetových médií. Počas šéfovania St. Moritz TouristBoard (destinačná organizácia cestovného ruchu), vytvoril Von Platen zo strediska St. Moritz lyžiarsku destináciu č. 1. Spolu so svojím tímom zaviedol niekoľko úspešných inovácií ako je napríklad „ľadovcový expres“, inline maratóny či svetový pohár v snežnom póle.