Bratislava 22. mája 2024 (HSP/Foto:Facebook/Polícia SR)
Polícia sa v snahe bojovať proti podvodom rozhodla pre spustenie novej preventívno-vzdelávacej kampane s názvom “Podvodné hitovečky”. Kampaň vznikla v spolupráci s Odborom kriminálnej polície Prezídia Policajného zboru a jej cieľom je zvýšiť povedomie verejnosti o rôznych typoch podvodov a naučiť ľudí, ako sa im brániť
Polícia o tomto projekte informuje na sociálnej sieti. “Policajná kampaň „Podvodné hitovečky“ bude komunikovaná formou štyroch krátkych, vtipných videí s populárnymi influencermi, ktoré sa zamerajú na špecifické podvody. Kreatívne stvárnenie kampane, vrátane výroby a spracovania videí je výsledkom práce Policajného zboru v spolupráci so známymi influencermi – Filipom Jovanovičom, Adamom Bergerom a raperom Michalom Strakom. Známe osobnosti neboli za svoje vystúpenia honorované,” píšu policajti na facebooku.
Súčasťou kampane sú teda videá, v ktorých účinkujú policajti a dvaja slovenskí influenceri: raper Ego, ktorý bol v minulosti obvinený v kauze piešťanského CT, a Jovinček, známy z kauzy vykradnutia prevádzky. V roku 2012, kedy bol Ego v dozornej rade, piešťanská nemocnica kúpila prístroj od spoločnosti Medical Group SK za takmer 1,6 milióna eur, čo bol dvojnásobok toho, čo zakúpili susedné nemocnice. Táto kauza bola virálnou a Ego sa tak dostal do povedomia ľudí o niečo viac, než ako spevák.
Jovinček sa taktiež dostal do povedomia, keď natočil video o tom, ako mu v Bratislave vykradli prevádzku. Na druhý deň na sociálnej sieti oznámil, že išlo o promo podnikateľského poistenia.
V policajných videách influenceri rozprávajú o tom, ako sa stali obeťami podvodu a dávajú rady, ako sa im vyhnúť. Polícia dúfa, že kampaň “Podvodné hitovečky” osloví najmä mladých ľudí a pomôže im predchádzať rôznym podvodným praktikám.
Okrem videí plánuje polícia v rámci kampane organizovať aj besedy a workshopy na školách a v komunitných centrách. Kampaň je pozitívnym krokom v boji proti podvodom a je dôležité, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí. Je však dôležité poznamenať, že angažovanie influencerov, ktorí boli v minulosti zapletení do nelegálnych aktivít, môže vyvolávať otázky o dôveryhodnosti kampane.
Polícia by sa preto mala zamerať na transparentnú komunikáciu o výbere influencerov a vysvetliť, prečo boli do kampane zapojení. Dôležité je tiež, aby kampaň poskytovala relevantné a užitočné informácie o tom, ako sa chrániť pred podvodmi, a aby sa vyhýbala moralizovaniu či stigmatizácii obetí podvodov.
Prečítajte si tiež
- Polícia spúšťa kampaň pre mladých, aby upozorňovali seniorov na podvodníkov
- Muž “investoval” 30.000 eur a zistil, že išlo o podvod