Bratislava 21. júna (TASR/Foto:TASR)
Podiel slovenských výrobkov sa znížil
Slovenské potravinárske výrobky mali na regáloch predajní v júni tohto roka 46-% podiel, pričom oproti roku 2011 poklesol o 4 percentuálne body (p. b.). Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.
“Stav, ktorý máme v tomto roku v porovnaní s minulým rokom, je pre nás veľmi nepríjemným prekvapením. Celkovo podiel slovenských výrobkov na pultoch obchodných reťazcov poklesol z 50 % na 46 %. Štyri percentuálne body však znamenajú reálny pokles v absolútnych číslach o 8 %,” uviedol na dnešnej tlačovej konferencii prezident PKS Daniel Poturnay.
Najvyšší podiel, až 69 %, mali na pultoch predajní slovenské vody a minerálky, naopak najnižší, približne 20 %, konzervované produkty. Mlieko v prieskume zaznamenalo 60-% podiel, pivo 58-%, mliečne výrobky 53-%, balené mäsové výrobky 51-%, liehoviny a destiláty 50-%, víno 47-%, cestoviny 47-%, prírodné syry 45-%, balené trvanlivé pečivo 42-%, oleje 36-%, čokoládové cukrovinky 36-%, tzv. spracované produkty 35-%, nealkoholické nápoje 31-% a nečokoládové cukrovinky 26-% podiel.
V ponuke hypermarketov sa podiel slovenských potravinárskych výrobkov v júni 2012 medziročne znížil na 47 % z vlaňajších 52 %, v supermarketoch poklesol z 57 % na tohtoročných 54 %, v malých a diskontných predajniach sa podiel v medziročnom porovnaní zachoval na úrovni 67 %, respektíve 32 %.
Lidl iba 24 % podiel slovenských výrobkov
Podiel slovenských výrobkov na pultoch obchodných reťazcov v SR v júni tohto roka medziročne vzrástol v Kauflande, a to na 43 % z vlaňajšej hodnoty 41 % a v sieti Lidl na 24 % z úrovne 16 % evidovanej v roku 2011. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK vykonaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.
Rovnaký podiel ponuky slovenských potravín ako vlani si v júni 2012 zachovala sieť predajní Billa a CBA, a to 51 %, respektíve 64 % podiel. Ponuka slovenských výrobkov naopak podľa prieskumu klesla v sieti obchodného reťazca Tesco na 50 % z vlaňajšej úrovne 59 %, v COOP Jednote zo 68 % na 64 % a v sieti Metro z úrovne 51 % na 46 %.
Potravinárska komora Slovenska je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.