Bratislava 26. júna (TASR) – Cena za úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové, ktorú vo verejnej súťaži ponúklo združenie firiem Skanska SK a Strabag, je podľa odborníkov prekvapivo nízka. Štát by si mal preto dať pozor, aby nevznikol tlak na tvorbu dodatkov k zmluve.
"Cena je veľmi prekvapivá, čakal som určite vyššiu cenu," zhodnotil pre TASR Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline. Na dnešnom otváraní obálok s ponukami stavebných firiem na výstavbu úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu predložilo podľa informácií TASR najnižšiu cenu združenie firiem Skanska SK a Strabag, a to 338,3 miliónov eur. Predpokladané stavebné náklady na celý úsek aj s tunelom sú pritom podľa štátnej a rezortnej expertízy vo výške 896,5 milióna eur.
"Dávam tam veľký otáznik, či je to reálne cena," skonštatoval Palčák. Podľa Juraja Čermáka z Inštitútu dopravnej politiky (IDP) je vysúťažená cena príliš nízka na to, aby sa dal úsek diaľnice postaviť kvalitne a bez dodatkov. "Bude nasledovať odvolávanie sa na horšiu geológiu, ako bola v tuneli Višňové predpokladaná," avizoval. S odvolávkami tak bude podľa jeho slov nasledovať tlak na vznik dodatkov k zmluve. "Ak vzniknú neskôr dodatky k zmluve, dával by som si náramne pozor na to, či sú oprávnené," doplnil Čermák.