Bratislava 2. júna 2021 (SITA/HSP/Foto:Facebook)
Skupina Kofola zaznamenala v prvom štvrťroku 2021 medziročný pokles tržieb o 10,4 % na 44,3 mil. eur. Vzhľadom na zatiaľ najväčšie obmedzenie trhu v období pandémie hovorí o prijateľnom výsledku
Ukazovateľ EBITDA je v porovnaní s minulým rokom nižší o 23,4 % na úrovni takmer 3,5 mil. eur. Na základe doterajšieho vývoja roku manažment Kofoly potvrdil svoj pôvodný odhad tohtoročného prevádzkového zisku EBITDA v rozmedzí 1,03 – 1,15 miliardy českých korún. Kofola o výsledkoch hospodárenia informovala v tlačovej správe.
Predaje v prvých troch mesiacoch tohto roku boli výrazne poznamenané koronavírusovými obmedzeniami. V nich okrem pokračujúceho zatvorenia dôležitého segmentu gastronómie pribudlo aj obmedzenie pohybu obyvateľov, čo malo dopad na segment impulzných nákupov na čerpacích staniciach či v turistických centrách.
„Vlani koronavírus všetkých prekvapil a museli sme sa s ním naučiť postupne žiť a hospodáriť. Tento rok sme však skúsenejší. Nastavili sme naše plány, inovácie, marketingové aj obchodné aktivity tak, aby sme aj napriek pokračujúcim obmedzeniam uspeli. Kľúčová bude hlavná sezóna a otvorenie gastronómie,“ povedal Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.
.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s jedenástimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva takmer 2 000 ľudí.