„Obchvat Kežmarku bude v dvojpruhu a napojenie bude v štvorpruhu,“ vysvetlil počas uplynulého týždňa pri príležitosti výjazdového rokovania vlády v Kežmarku. Takéto rozdelenie podľa jeho slov umožní rýchlejšie budovanie obchvatu. V súčasnosti sa zatiaľ čaká na územné rozhodnutie a štúdiu realizovateľnosti stavby.
Podľa primátora Kežmarku Jána Ferenčáka by aj výstavba obchvatu v polovičnom profile predstavovala odľahčenie dopravy v meste, ktorým denne prechádza viac ako 20-tisíc vozidiel. „Samozrejme, bol by som radšej, ak by to bolo v plnom profile, ale ak to bude v polovičnom profile, budeme za to veľmi vďační, pretože to výrazne pomôže doprave v rámci mesta,“ povedal pre agentúru SITA. Pripomenul, že v okrese sa za posledné roky podarilo vytvoriť viac ako tritisíc nových pracovných miest, no najväčšou brzdou do budúcna v rámci rozvoja nielen okresu Kežmarok, ale aj časti severovýchodného Slovenska, je rozvoj nadradenej infraštruktúry, teda ciest a železníc. Mesto sa preto podľa primátora potrebuje napojiť na Poprad a už existujúcu diaľničnú sieť. Ďalší potenciál však vidí aj v napojení na Poľsko, ale aj Starú Ľubovňu a Bardejov.
Obchvat by mal prechádzať tromi katastrálnymi územiami, Veľkou Lomnicou, Huncovcami a Kežmarkom. Rezort dopravy a výstavby viackrát zdôraznil, že s projektom výstavby počíta. „Potrebujeme územné rozhodnutie a štúdiu realizovateľnosti, a keď to všetko bude, myslím si, že tomu nebude nič brániť,“ potvrdil Ersék.
Ako už v minulosti rezort informoval agentúru SITA, výstavba obchvatu Kežmarku, na ktorú je vydané právoplatné rozhodnutie, sa posudzuje v rámci Štúdie realizovateľnosti stavby I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské kúpele. Predpokladaný celkový náklad stavby je 201 miliónov eur, z toho stavebný 171,5 milióna eur.