Amsterdam 6. júna (TASR) – Holandská maloobchodná sieť Royal Ahold oznámila mierny medziročný pokles zisku v 1. kvartáli tohto roka. Dôvodom bolo najmä zvýšenie nákladov na propagáciu výrobkov s cieľom prilákať väčší počet zákazníkov, ktorí sa stále viac orientujú na lacnejšie produkty. Navyše, silný týždeň veľkonočných sviatkov spadol tento rok do 2. štvrťroka.
Spoločnosť, ktorá najväčší objem tržieb realizuje na americkom trhu, zároveň informovala, že počíta s náročnými podmienkami počas celého roka 2012, keďže nepriaznivé ekonomické vyhliadky v USA a Európe budú naďalej tlačiť na výdavky spotrebiteľov.
Čistý zisk Aholdu v 1. štvrťroku tohto roka dosiahol 282 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období 2011 to bolo 291 miliónov eur. To znamená pokles o 3,1 %. Tržby sa zvýšili o 5 % na 9,7 miliardy eur. Na kľúčovom americkom trhu, kde Ahold realizuje dve tretiny tržieb, vzrástli tržby o 2,8 %.