“Štúdia začína ďalšiu fázu dynamického rozvoja modelového portfólia a dizajnu značky Škoda, ktorý prebieha niekoľko posledných rokov. Dizajn značky Škoda bude expresívnejší, dynamickejší a emocionálnejší, ” uvádza automobilka v tlačovej správe. Ku krásnemu autu neodmysliteľne patrí elegancia, nízka línia strechy a štýlové predné ukončenie s najväčšou pravdepodobnosťou s jasnými LED svetlometmi. Od nového kupé sa bude dať očakávať športovejší interiér no samozrejmosťou bude aj vybavenie ako telefónne spojenie Blutooth, ovládanie klimatizácie, bezpečnostné prvky, ktoré by mali automobilu zabezpečiť päť hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti od Euro NCAP.
Nepochybne Škoda VisionC Coupe bude súperom Volkswagenom CC. Zdroje online denníka Aktuálne.cz s odvolaním sa na zdroje priamo z automobilky potvrdzujú, že ide skutočne o koncept octavie kupé. Teda vozidla, ktoré bude mať päť dverí ako klasická octavia vo verzii liftback, avšak ponúkne elegantnejšie línie strechy a zadku.
Štart v roku 2016?
Na konci januára, je pravdepodobné, že kupé sa dostane do sériovej výroby, pretože má potenciál získať ďalších používateľov a napomôcť tak nastavenému cieľu Škody – dostať vozidlo medzi desať najpredávanejších modelov sveta. Navyše toto riešenie nebude príliš finančne náročné.
Ak by sa vedenie Škody skutočne rozhodlo taký voz zákazníkom ponúknuť a zámer by posvätil aj koncern Volkswagen, výroba by neodštartovala skôr ako v roku 2016, po dokončení potrebného vývoja a skúšok. Tento termín je logický aj z ďalšieho dôvodu: V tú dobu by mala terajšia tretia generácia Octavie podstúpiť facelift. Dizajnové prvky prezentované na tohtoročnom ženevskom koncepte sa potom dostanú aj na zvyšné karosárske verzie liftback a kombi.
Aj pre Fabiu a Superb
Štúdia má ale aj ďalšie hlbší význam. Škodovka si chce u širokej motoristickej verejnosti overiť, či sa chce vydať správnou cestou.
Zdroj Aktuálne.cz z automobilky totiž prezradil, že z toho, čo je vidieť na tejto štúdii, sa objaví v obmedzenej miere na novej generácii fabie aj na novom superbu. Prvý z automobilov bude odhalený už počas tohto leta, druhý na prelome tohto a budúceho roka.
Nový dizajnový štýl nepochybne ponesie aj budúce veľké SUV Škody, ktoré bude podľa Jozefa Kabaňa určené pre tých, ktorí “chcú byť vidieť”.
“Význam dizajnu automobilov Škoda rastie a dokazuje emocionálny náboj a silu značky”, Evidentne tak chce pôsobiť aj na inú cieľovú skupinu zákazníkov ako doteraz.
Priaznivci Škody zatiaľ zvyčajne vsadili na výborný pomer ceny a úžitkovej hodnoty, navyše sa im často páčila prezentované múdre riešenie a technika vyvinutá v koncerne Volkswagen. Lenže aj v Česku rastie skupina zákazníkov, ktorí pri rozhodovaní o svojom novom automobile dajú predovšetkým na prvý dojem vyvolaný vzhľadom automobilu.
jf