Bratislava 18. júna 2018 (HSP/Foto:PrintScreen)
Vulgárna a primitívna stránka agresívnych neoliberálov a slniečkarov získava v poslednej dobe neprimeraný priestor v mainstreamových mediách. Áno, sú to tie isté médiá, ktoré moralizujú o extrémizme, nenávisti na internete, kampaniach proti nenávisti, no sami podporujú tú najvulgárnejšiu a najagresívejšiu stránku, ktorá porušila všetky pravidlá elementárnej morálky.
Autori považujú za normálne stalkovanie a fotenie si ľudí vo vlaku, vysmievanie sa z fyzických vlastností človeka alebo nadávanie do mentálne retardovaných. Tie najmorbídnejšie a najvulgárnejšie, prípadne pornografické nadávky sú bežný spôsob ich komunikácie. Vyčítajú ministerke, že poskytla rozhovor Hlavným správam, no bez problémov robia PROMO bahnu internetu (a dokonca si to dajú aj do názvu článku).
Môžete si pozrieť príklady ukážky z tvorby stránky Zomri:
Administrátori stránky Zomri sa vyžívajú v prvoplánovej šikane každého, s kým nesúhlasia – od Chmelára, Fica, Blahu, Danka, Harabina až po Kotlebovcov či kňaza Mariána Kuffu. Každého, kto nesúhlasí s multikulturalizmom, povinnými kvótami, primitívnou rusofóbiou, nemiluje Kisku a nebozkáva americkú, prípadne dúhovú vlajku.
Kto nezdieľa názor oficiálnej liberálnej ideológie, je označený za verejného nepriateľa. Stránka chrlí primitívne vtipy na jeho adresu a hecuje ľudí.
Medzičasom Facebook zablokoval stránky “detí stránky Zomri” ako týchto autorov pomenovali administrátori. Ide konkrétne o stránky Stojatá voda (M. Sekerka) a Málo cynizmu na toto mesto (J. Pohle). Ak už s týmito stránkami stratil trpezlivosť aj Facebook, asi to o niečom svedčí.
V každom prípade, možnosť odhalenia administrátorov tejto stránky, ktorej činnosť je už dávno za hranicou zákona (zneužívanie fotografií, šírenie lží, nebezpečné vyhrážanie, ohováranie a dalo by sa pokračovať…), sa približuje. Už poznáme mená novinárov, ktorí im poskytli možnosť prezentácie.
Stránka Zomri sa dostala nedávno aj do televíznych novín komerčných televízií, ktoré nemajú problém moralizovať o slušnosti a etike.
Najnovšie PR články poskytli nasledujúce weby:
Refresher (Adam N.), Refresher (Matúš M.),
Aktuálne.sk a Plus7Dní (Kristína Dugovičová),
SME (Lucia Krbátová, Peter Kováč)
Denník N (Filip Struhárik, Jakub Goda)
ETrend-Penta (Mária Hunková)
RTVS-Radio_FM (Rudi Russ)
Kompiláty z tvorby stránky Zomri na Fici.sk (Kristína Janščová)
V jednom z rozhovorov sa pýtala moderátorka, čo je stropom ich sarkazmu. Odpovedali: deti. Tento link dokazuje opak tvrdenia.
Stránku zdieľajú takí moralizátori ako bojovník proti hoaxom a konšpiráciám Juraj Smatana, ktorému absolútne nevadí, že stránka ohovára a šíri nepravdy s cieľom jasnej diskreditácie oponenta. V tričku Zomri sa prezentoval novinár TV JOJ Arpád Soltész, ktorý sa preslávil citátom o “bielej spodine.” Stránku bohato propaguje správca Dailymale.sk Ľuborg Nemeš. Ďalším podozrivým je Peter Valovič (viac v linku), ktorý sa stal tvárou dvanástich Hanzelovej “statočných” z RTVS. A samozrejme netreba zabúdať na už známe mená z okolia stránky Prečo ľuďom hrabe ako hudobník Marián Jaslovský, Ján Benčík, Maroš Rudnay, Tomáš Ferenčák – mimochodom hovorca MŽP), ale aj niektorých fanúšikov stránky z okolia Progresívneho Slovenska ako je Milan Clavo Ftorek, Zoltán Žiak (člen skupiny ZomrY) a mnohí ďalší. A dalo by sa pokračovať, no každému súdnemu človeku dôjde, aké záujmy táto skupina presadzuje.
Indície, kto za stránkou stojí, napovedá článok na stránke eTrend: “Podľa neho je to v súčasnosti už viac biznis ľudí z Komplotu, ako ich. Navrhli celú predajnú politiku, zabezpečujú výrobu aj predaj. „Chceli sme to niekomu posunúť, aby sme s tým nemali žiadnu starosť, lebo už pomaly nestíhame ani spravovať našu stránku. Zároveň nám vyhovovalo, že do toho išla firma, ktorá je sama o sebe známa, že do toho vložila aj svoju značku a sami prichádzajú s nápadmi,“ vysvetľuje ďalší z trojice autorov Zomri. Nielen im zastrešuje Kompot predaj produktov, ale napríklad aj značke Kundy Crew. Ide o ďalší projekt, ktorý sa vyznačuje politicky nekorektným humorom. Svojimi výšivkami dobýjajú priazeň Slovákov už dlhšiu dobu. Objavujú sa na nich rôznorodé motívy, pričom sa nevyhýbajú ani politickým. Zväčša ide o slovné hračky, ako napríklad „Bolo nám to kotleba?“, alebo veršovačky „Mlieko rozliate, karty rozdaté. Choď voliť“, či vlastné posolstvá „Kto do teba kameňom, ty doňho kebabom! „Jeden z nás dostal pred pár rokmi na narodeniny krásnu zarámovanú výšivku s motívom “Ľuďom je*e”, vyšitým vlastnoručne Kundy Crew. Mimoriadne sa mu zapáčila, a tak veľmi ju túžil mať aj na tričkách, až sa mu to splnilo,“ hovorí zakladateľ Kompotu Peter Hajdin. Odvtedy predávajú už tretiu generáciu týchto tričiek. Najnovšie majú aj s realistickým 3D efekt, ktorý evokuje skutočný krížikový steh. Radosť pre oko, potešenie pre pršteky, hovorí P. Hajdin.”
Takže Peter Hajdin, ten Peter Hajdin, ktorý s agentúrou Komplot pretlačil Andreja Kisku a ten istý Peter Hajdin, ktorý pracuje spolu s Adamom Znášikom v oblasti politického marketingu.
Takže sme všetci konšpirátori a hlupáci? Alebo je stránka Zomri naozaj len taká nevinná spontánna zábavka?
Najnovšie marketingové stratégie využívajú efekt “ľudia na internete”, aby nadobudli dojem, že stránka Zomri zastupuje väčšinu obyvateľov tejto krajiny. V skutočnosti zastupujú iba liberálnu kaviareň a slniečkarov, ktorých majú už ľudia plné zuby. Ako dlho ešte bude trvať, kým ľudia pochopia, že ide o cielené marketingovú stratégiu s cieľom presadenia hodnotovej orientácie na krajne extrémny liberalizmus?
Samuel Ondráček