Nemeckí výskumníci kritizujú skutočnosť, že európska legislatíva klasifikuje elektromobily ako stroje s “nulovými emisiami”, čo je podvod, pretože majú za sebou viac emisií než dieselové mercedesy.
O tejto štúdii informovali noviny The Brussel Times; a práve Brusel je podobných nezmyslov liaheň. Štúdia ukazuje, že elektromobily v žiadnom prípade nemôžu prispieť k zníženiu emisií CO2.
Keď sa nad tým človek zamyslí, je to logické a nepotrebuje k tomu ani žiadnu štúdiu, ktorá počíta energetickú náročnosť ťažby surovín pre výrobu batérií, ale vyčísľuje aj výrobu samotnej elektriny pre pohon. Podobne sú na tom aj hybridy, ktoré sa tiež tvária ako hrozne eko, ale v skutočnosti ide skôr o marketing, pretože to žiadny preukázateľne pozitívny vplyv na životné prostredie nemá. Technológia prepínania medzi elektropohonom a klasickým sa navyše po pár rokoch unaví a je potrebné meniť batériu.
Na hlavu postavené je aj zhasínanie motora na križovatkách a celkovo pri akomkoľvek zastavení. Sedliackym rozumom vzaté sa auto musí týmto ničiť a prínosné to nie je pre prírodu, ale pre autoservisy a automobilky.
A to ani nehovorím o celom tom nezmysle s euronormami, kvôli ktorému sa namiesto áut s poriadnymi motormi vyrábajú skôr turbožehličky – autá so slabučkými motormi tlačenými k výkonu turbami, to je ako motory na steroidoch.
Ale späť k štúdii. Batérie pre automobil Tesla Model 3 znečistia planétu 11 až 15 tonami CO2. Životnosť batérie je maximálne desať rokov a aj to je otázne. Ak pripočítame emisie pri výrobe elektriny, sme na nejakých 156 až 180 gramoch CO2 na kilometer oproti 73 až 98 gramoch bez výroby elektriny.
Čo z toho vyplýva? Že rôzne ekotrendy sú často len ďalším druhom skvelého biznisu a úžasného marketingu, ale s ekológiou nemajú absolútne nič spoločné. Možno keby sa namiesto hybridov, elektromobilov a slabých autíčok s piatimi turbami vyrábali zase kvalitné autá ako predtým, ktoré nie sú po dvoch rokoch zrelé do šrotu, bolo by to oveľa ekologickejšie.