Čo s tým? Ako túto politickú činnosť komerčných subjektov regulovať? Zamyslieť by sa mali samozrejme politici. Riešením by možno bola dodatková daň z obratu pre politicky pôsobiace komerčné subjekty.
Pri mediálnych agentúrach by možno pomohlo, keby táto podnikateľská činnosť bola licencovaná a samozrejme politicky sa angažujúce subjekty, napríklad tie zo zoznamu na stránke Konšpirátori, by takúto licenciu, vrátane ich vlastníkov už nemohli získať.
Každopádne, tak ako je potrebné riešiť politické pôsobenie mimovládok, ktoré si v niektorých krajinách (USA, Izrael a ďalšie) musia uvádzať štatút cudzieho agenta, bude potrebné riešiť aj politické pôsobenie zahraničných firiem, ktoré majú často obrat väčší ako HDP niektorých štátov a ktorých vplyv na politiku v jednotlivých štátoch je obrovský. Spolu s nimi aj ich agregátory politického vplyvu mediálne agentúry a to bez ohľadu na to, či sú slovenské alebo zahraničné.
Ľuboš Macko