Wolfsburg 24. decembra 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Markus Schreiber, File)
Nemecká asociácia Stiftung Deutsche Sprache podporujúca nemecký jazyk tak urobila z protestu voči praktikám spoločnosti Volkswagen
Automobilka Volkswagen minulý týždeň oznámila, že svoj obchodný jazyk mení z nemčiny na angličtinu, čo by jej malo napomôcť získať najlepších a najbystrejších odborníkov v priemysle.
Zástancovia nemeckého národného povedomia a tradície však zostali pobúrení. “Slová Volkswagen a nemecký jazyk bohužiaľ už nejdú ruka v ruke,” vyhlásil Walter Krämer z nadácie Stiftung Deutsche Sprache. “Som zdesený, aké bezohľadné sú naše elity v zrieknutí sa svojho vlastného jazyka a kultúry,” dodal.
Myslí si, že medzinárodní manažéri sú schopní ľahko sa naučiť jazyk hostiteľskej krajiny, a používanie cudzieho jazyka vo “vnútornom dianí” spoločnosti je dokonca “škodlivé”.
Podľa ekonomického denníka Handelsblatt, nadácia Stiftung Deutsche Sprache v minulom roku kúpila 200 akcií spoločnosti Volkswagen po 100 eur za kus. Z protestu ich teraz všetky predala za 137 eur za kus, čím nakoniec aj nadobudla zisk vo výške 7400 eur.