Bratislava 5. marca 2019 (HSP/Foto:SITA-Branislav Bibel)
Konzervativizmus sa v posledných dňoch stáva ústrednou témou kampane pred prezidentskými voľbami. Cirkev a konzervatívci sa jasne ohradzujú proti voči LGBTI agende, ktorú presadzuje kandidátka liberálneho Progresívneho Slovenska (PS) Zuzana Čaputová, no nájdu sa aj samozvaní konzervatívci, ktorí tvrdia, že Čaputová bude výraznejšou garanciou kresťanských hodnôt ako napríklad Štefan Harabin či Marian Kotleba. Do tejto skupiny sa vyhlásením na sociálnej sieti zaradil aj šéf OĽaNO Igor Matovič.
Matovič vyhlásil, že vo voľbách odovzdá svoj hlas práve Zuzane Čaputovej.
“Je mi na grc. Na grc z tých všetkých Harabinových, Kotlebových či Ficových “pravoverných kresťanov”. Už ma uráža ich nekonečné omielanie ako voliť “Čaputku” je demontážou tradičnej rodiny, ako ona nám tu zavedie adopcie detí homosexuálmi, ako budú potraty legálne až do pôrodu ako v niektorých štátoch USA a pod.”
Matovič si z týchto rizík zvolenia doposiaľ podpredsedníčky čisto liberálnej strany PS do funkcie najvyššej ústavnej činiteľky ťažkú hlavu nerobí.
“Hrabe vám páni a dámy. Pre mňa je dramaticky väčšou zárukou ochrany kresťanstva čestné slovo Zuzany Čaputovej, ktoré mi dala za okrúhlym stolom, alebo jej verejné vyhlásenie, že nebude ako prezidentka presadzovať LGBTI agendu, o ktoré som ju žiadal. Dramaticky väčšou zárukou ako tisíce ľúbivých slov od nejakej fašistickej svine, ktorá hovorí o rozprávke o 6 miliónoch Židoch v plyne a ktorá si na rypák pripne Ježišov kríž. Dramaticky väčšou zárukou ako slizké rečičky od hajzla, ktorý najprv odsúdil katolíckeho kňaza, lebo komunisti si to tak želali a on im verne slúžil a teraz zrazu pred voľbami v sebe objavil kresťana. Dramaticky väčšou zárukou ako hranie sa na ochrancov kresťanov zo strany ktoréhokoľvek člena mafie Smeru, ktorá má na svedomí tisíce nevinných obetí, ktorých skorumpovaný a nespravodlivý systém, ktorý vytvorili, pritlačil k múru.”
Dodal, že ako “praktizujúci, nedokonalý a neautentický kresťan” bude s čistým svedomím voliť Čaputku. “Nech vás aj roztrhne a budem k tomu vyzývať všetkých tých “neautentických” kresťanov, ako nás po novom nazývajú tí najlepší z najlepších akože kresťanov.”
“Budem ju voliť, lebo strach z úprimnej ženy, ktorá ako prezidentka nebude mať žiadne kompetencie meniť zákony, nemám žiadny, ale hnus z falošných prorokov skrývajúcich sa za kresťanstvo mám riadny.”
Milan Chautur: Zlá voľba však znamená zlo aj vnútorné smerovanie človeka
Postoje kandidátky Čaputovej však nemožno brať na ľahkú váhu. Ako podotýka košický eparcha Vladyka Milan, “prezident pred svetom reprezentuje každého z nás, a preto by bolo spravodlivé, aby reprezentoval myslenie väčšiny obyvateľov, a v tom je jeho osoba veľmi dôležitá, lebo dáva signál svetu o tom, kam sa uberá Slovensko vo svojich postojoch.”
Vladyka Milan v tejto súvislosti ďalej upozorňuje, že veriaci človek nemôže voliť kohokoľvek. Zlá voľba znamená totiž zlo aj pre vnútorné smerovanie človeka”.
“Zodpovednosť je na každom z nás, lebo to bude znamenať nielen signál pre svet, ale znamená to veľa aj pre naše vnútorné smerovanie k rodine, alebo proti nej. Preto nie je ľahostajné koho podporíme vložením hlasovacieho lístka do volebnej urny a stane sa to až otázkou nášho svedomia, za čo sa budeme zodpovedať pred Bohom a budúcimi generáciami, ktoré nám raz budú ďakovať, alebo nás preklínať.”, povedal na margo prezidentských volieb košický eparcha.
Ďalej biskup prípomína, že veľmi dobre vidí, ako sa manipuluje s ľuďmi:
“Je na každom z nás, ako vážne sledujeme vyjadrenia jednotlivých volebných kandidátov, a čomu pripisujeme vážnosť pri voľbe kandidáta – či vonkajšej sympatii, či tomu, čo povedia iní, alebo hodnotovému pohľadu na jeho názory a postoje.
Je na vás, ako prijmete tieto moje slová, o ktorých nechcem s nikým polemizovať. Predkladám ich, aby mal každý možnosť zamyslieť sa nad postojom biskupa, ktorý vidí, ako sa manipuluje s ľuďmi vo vzťahu k tým najvážnejším skutočnostiam, ktoré ovplyvňujú život a šťastie človeka.
Manipuláciou je však aj trpké konštatovanie Matoviča, že je “neautentickým kresťanom”, z čoho viní tých “lepších kresťanov”. Autentickosť je však objektívny stav, a keď je neautentickým kresťanom, tak to nie je preto, že ho tak niekto nazýva, ale preto, že kresťanstvo sú hodnoty a kto ich nežije, nepodporuje a neochraňuje, jednoducho nie je kresťan a to bez ohľadu na to, čo si kto myslí, alebo o ňom hovorí.