“Bolo to výhradne mojím rozhodnutím, som presvedčený o tom, že tento úrad má zmysel,” povedal po rokovaní vlády minister práce a sociálnych vecí Milan Krajniak. Upozornil na to, že tzv. SOS dotáciu pre ľudí bez príjmu premyslela práve jeho stranícka kolegyňa Krištúfková.
“Ona na zavedení SOS dotácie pracuje úplne od začiatku,” povedal. Jej úrad podľa Krajniaka daňových poplatníkov nebude stáť ani euro navyše, keďže bude pôsobiť pod ministerstvom práce a sociálnych vecí. “V minulosti dávala v parlamente množstvo návrhov, keď niekto vypadol zo systému a teraz to bude môcť robiť,” dodal Krajniak.
“Ľudia si už veľmi často mňa spájajú s pomocou pre rodiny,” povedala Krištúfková. Upriamila pozornosť na to, že v tohtoročných parlamentných voľbách získala 43-tisíc preferenčných hlasov. “Je to dosť silný mandát k tomu, aby som pokračovala v tom, čo robím už piaty rok,” dodala poslankyňa za hnutie Sme rodina.
12:34 O návrhu na vymenovanie Krištúfkovej za splnomocnenkyňu vlády kabinet prerušil rokovanie
Vláda v stredu prerušila rokovanie o návrhu ministra práce a sociálnych vecí Milana Krajniaka (Sme rodina) na vymenovanie poslankyne NR SR za hnutie Sme rodina Petry Krištúfkovej do funkcie splnomocnenkyne vlády pre podporu rodiny a sociálnu pomoc. Ide o nový post, vláda doteraz splnomocnenca pre túto oblasť nemala. Krištúfková má funkciu vykonávať bez nároku na odmenu.
“Úlohou splnomocnenca bude najmä koordinácia plnenia úloh v oblasti podpory rodiny a sociálnej pomoci, ktoré pre orgány štátnej správy, územnej samosprávy, mimovládne neziskové organizácie, ako aj iné subjekty vyplývajú z právnych predpisov a rozhodnutí vlády,” uvádza sa v návrhu ministra práce a sociálnych vecí Milana Krajniaka. Splnomocnenec má zabezpečovať pre vládu vypracúvanie návrhov a koncepčných materiálov v oblasti podpory rodiny a sociálnej pomoci, ako aj posudzovať a pripomienkovať takéto materiály.
Nová splnomocnenkyňa vlády má pôsobiť v rámci organizačnej štruktúry Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Jej sekretariát má pozostávať z jedného pracovníka sekretariátu a jedného odborného pracovníka. “Splnomocnenec bude mať k dispozícii dve kancelárie v budove ministerstva a na služobné cesty mimo Bratislavy bude môcť využívať dispozičné vozidlo s vodičom ministerstva,” uvádza sa v materiáli. Výdavky na činnosť splnomocnenca vrátane platových náležitostí sa majú financovať z rozpočtovej kapitoly rezortu práce a sociálnych vecí.
Kabinet schválil novelu nariadenia vlády o niektorých opatreniach na zabezpečenie výkonu sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením Covid–19. Novelizované nariadenie vytvára podmienky na uvoľňovanie opatrení na predchádzanie šíreniu ochorenia Covid–19 v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Menia sa ustanovenia, ktoré upravujú plynutie lehôt, overenie odbornej spôsobilosti žiadateľa o akreditáciu, či podmienky vykonávania skupinových foriem práce. “Významným je najmä návrh na uvoľnenie opatrení na zabránenie šíreniu Covidu–19 spočívajúcich v zákaze návštev rodičov detí a iných blízkych osôb v interiéri centier pre deti a rodiny, ako aj v zákaze tzv. návštevných pobytov detí u rodičov či iných blízkych osôb, samozrejme, pri zachovaní povinnosti dodržiavať hygienické opatrenia a preventívnozdravotné pokyny centra pre deti a rodiny,” uviedlo ministerstvo práce a sociálnych vecí.