Účasťou SR v Programe medzinárodného hodnotenia kompetencií dospelých – PIAAC ministerstvo školstva reaguje na problém nedostatku kvalitných a relevantných dát v oblasti celoživotného vzdelávania na Slovensku, na ktoré by mala nadviazať koncepcia vzdelávacej politiky Slovenska. Na národnej úrovni nie sú k dispozícii dostupné dáta, ktoré by okrem aktuálneho stavu poskytovali aj porovnávanie vývoja a trendov v čase. Takto kvalitné dáta poskytuje medzinárodná štúdia OECD PIAAC, preto patrí medzi priority SR zapojiť sa do nasledujúceho cyklu tejto štúdie a dodatočne zanalyzovať dostupné dáta prvého cyklu štúdie PIAAC. Štúdia PIAAC poskytuje dáta, vďaka ktorým je možné reflektovať na nedostatky formálneho systému vzdelávania v oblasti kľúčových kompetencií a je možné využiť jeho výsledky v prospech kurikulárnej politiky, najmä v oblasti vzdelávania dospelých.
Rezort školstva pokladá problematiku celoživotného vzdelávania za kľúčovú z hľadiska potreby zavádzania zmien aj v nadväznosti na výsledky PIAAC. Po ukončení projektu ministerstvo školstva využije výsledky projektu ako nástroje na efektívnejšie prerozdeľovanie finančných prostriedkov do celoživotného vzdelávania.
Ministerstvo školstva sa domnieva, že celoživotné vzdelávanie je kľúčom k širším vedomostiam, lepším zručnostiam a väčším kompetenciám. Takto budú dospelí ešte lepšie pripravení pre trh práce a zvýši sa ich konkurencieschopnosť, podporí sa zamestnanosť. „Doteraz zverejnené údaje v rámci výskumu PIAAC nás utvrdzujú v tom, aby sme sa všetci zamysleli nad tým, že nestačí ukončiť povinné školské vzdelávanie, ale je potrebné vzdelávať sa priebežne. Zároveň sa treba zamyslieť aj nad poskytovanými možnosťami celoživotného vzdelávania na Slovensku a nastaviť procesy pre jeho zlepšenie,” píše sa v materiáli.