Londýn 9. januára 2018 (HSP/Foto:Twitter)
Švédska odevná spoločnosť H&M sa musela v pondelok verejne ospravedlniť za to, že na svojej internetovej stránke vystavovala mikinu s nápisom “najkúlovejšia opica v džungli” s modelom čierneho chlapca, zatiaľ čo všetky ostatné mikiny v edícii mali bielych detských modelov, informuje portál CNN.
Spoločnosť odstránila nevhodnú reklamu z webových stránok po nátlaku stoviek používateľov sociálnych médií, ktorí ju obviňujú z rasistických prejavov. “Sporný obrázok bol teraz odstránený zo všetkých kanálov H&M a ospravedlňujeme sa každému, koho by mohol uraziť,” uviedla hovorkyňa H&M Anna Erikssonová.
Obraz dieťaťa tmavej pleti v mikine sa objavil v britskej verzii internetového švédskeho reťazca.
Užívatelia sociálnych médií poukázali na to, že dve ďalšie kusy oblečenia z rovnakej série, jeden s nápisom “expert na prežitie” a druhý s obrazmi zvierat, boli prezentované obrázkami s bielymi deťmi. Sveter s s motívom opice, ktorý vyolal rozruch bol prezentovaný detským modelom tmavej pleti.
“V roku 2018 by si dizajnéri a umeleckí riaditelia značiek mali uvedomovať dôsledky takýchto vecí… Musíme to robiť lepšie,” napísal na Twitteri dizajnér Alex Medina, jeden z mnohých, ktorí vyjadrili svoje pobúrenie.
In the year 2018 there’s no way brands/art directors can be this negligent and lack awareness. If look at other sweaters in same category they have white kids. We have to do better. pic.twitter.com/Av4bS4t6yn
— alex medina (@mrmedina) 8. januára 2018
Charles Blow, redaktor časopisu The New York Times a prispievateľ CNN, o spoločnosti H&M uviedol: “Stratili ste rozum?”
. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) 8. januára 2018