Bratislava 17. augusta (TASR) – Železničná stanica, ku ktorej nebola nikdy vybudovaná trať, či úsek diaľnice, ktorý nemá postavené pokračovanie. Aj takéto stavebné kuriozity možno podľa odborníkov nájsť na Slovensku.
Za jednu z najkurióznejších infraštruktúrnych stavieb v rámci železničnej infraštruktúry považuje dopravný analytik Inštitútu dopravy a hospodárstva (IDH) Ondrej Matej železničnú stanicu na Suchej Hore, ku ktorej sa nikdy nevybudovala trať. "Teraz slúži ako rekreačné zariadenie pre železničiarov," priblížil Matej. V rámci dopravných "nezmyslov" by sa tiež mohla spomenúť nevyužívaná trať z Komárna do Kolárova či železničná stanica v Rožňave, ktorá je postavená úplne mimo mesta.
V oblasti cestnej dopravy sú podľa Mateja kuriozitou napríklad tri zjazdy z diaľnice D1 v Považskej Bystrici. "Taký luxus nenájdete ani v Nemecku," podotkol. Namiesto toho mohli byť podľa jeho slov rekonštruované cesty I. triedy, ktoré sú v katastrofálnom stave. Kuriózny je tiež podľa neho bratislavský most Apollo, ktorý mal vyriešiť dopravu vo vnútri hlavného mesta. "Tým, že je zle situovaný, však vôbec nepomohol vyriešiť dopravu v Bratislave," opísal Matej.
Analytik Inštitútu dopravnej politiky (IDP) Juraj Čermák považuje zase za najkurióznejšiu stavbu úsek na diaľnici D3 zo Skalitého po Zwardoň, ktorý sa končí v poli. Stavia sa už 15 rokov a ešte stále nie je dokončený a ani nemôže byť, keďže nie je vybudované jeho pokračovanie zo Skalitého po Svrčinovec. Cesta tak čaká, kým sa dobuduje nadväzujúci úsek, aby mohla byť odovzdaná vodičom. "Výstavba úseku Skalité – Zwardoň sa začala za Mečiarovej vlády. Odvtedy už boli štyri vlády, dnes je piata," konštatoval Čermák. Ministerstvo dopravy v súčasnosti tvrdí, že by úsek po Svrčinovec mohol byť dokončený na konci roka 2015.