Na stretnutí dominovali podľa očakávania témy dopravnej infraštruktúry. “Vnímame Žilinu ako kľúčový dopravný uzol, máme v jej okolí rozostavané diaľničné úseky D1 a D3, ale je tu aj dôležitá železničná infraštruktúra. Nateraz môžem verejne deklarovať a prisľúbiť, že v koordinácii s Národnou diaľničnou spoločnosťou urobíme všetko preto, aby sme otvorili ešte v roku 2020 úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a aby sme vysúťažili aj zhotoviteľa na pokračovanie výstavby tunela Višňové,” uviedol Doležal.
Rovnako v roku 2020 by podľa Doležala mal byť otvorený aj úsek diaľnice D3 Čadca-Bukov – Svrčinovec. “Popri diaľnici D1 zostáva pre nás prioritou diaľnica D3 aj v kontexte poľského regiónu a hlavných dopravných koridorov. Hovorili sme aj o problematickom privádzači pre Kysucké Nové Mesto a radi by sme ho vysúťažili ešte v tomto roku, aby sa budúci rok mohol stavať,” dodal Doležal.
Žilinský primátor ocenil, že nešlo iba o formálne, ale konštruktívne stretnutie. “Zhodli sme sa na tom, že Žilina má špecifické postavenie v česko-slovensko-poľskom trojuholníku, kde dopravná infraštruktúra potrebuje zásadné riešenia. Na druhej strane sme si vedomí, že nie sme jediní na Slovensku a existuje veľa výziev, ktoré ministerstvo dopravy potrebuje v tomto období riešiť,” skonštatoval Fiabáne.