Bratislava 31. mája 2021 (HSP/napalete/Foto:Pixabay)
Nezávislá občianska iniciatíva Nespokojný občan – slobodné spravodajstvo, združujúca blogerov a spisovateľov, zverejnila na svojom profile na sociálnej sieti prehľad finančných prostriedkov, ktoré v máji tohto roka uhradilo mainstreamovým médiám Ministerstvo zdravotníctva SR za propagáciu očkovania proti ochoreniu COVID-19
Zdrojom údajov iniciatívy je Centrálny register zmlúv, kde zistili, že za objednanú reklamu a propagáciu očkovania súkromným médiám, zväčša so zahraničnou majetkovou účasťou, ako aj verejnoprávnej RTVS, uhradila v tomto mesiaci z daní občanov dokopy 1.495.514,76 eura.
Najviac od štátu dostala TV Markíza (900.00 eur). Nasleduje RTVS, vydavateľský dom Ringier Axel Springer SK, ktorý prevádzkuje najmä portál Aktuality.sk , internetový portál Zoznam.sk a vydavateľstvo Petit Press, do ktorého portfólia patrí Denník SME i sieť regionálnych médií, a do ktorého nedávno prostredníctvom finančného fondu MDIF majetkovo vstúpil George Soros.
“Vláda má údajne prázdnu špajzu, ale pre médiá na reklamu očkovania sa niečo v špajzi nájde,” okomentovala zistené fakty iniciatíva Nespokojný občan skutočnosť vo svojom statuse. “Čo na to hovoria ľudia v núdzi a podnikatelia, čo sa doteraz nedostali k odškodneniu?” pýta sa iniciatíva.
.
Treba si však položiť ešte jednu otázku a to, aké informácie a akú pluralitu názorov nájdu čitatelia a diváci médií, ktoré berú peniaze za to, že propagujú jeden pohľad na problém. Ale túto otázku by si mali klásť asi najmä práve ich sledovatelia.
Príspevok vyvolal na sociálnej sieti množstvo kritických reakcií čitateľov. “… ale peniaze na kvalitnú liečbu rakoviny sa nenašli!” komentuje štedré platby médiám zo strany ministerstva zdravotníctva jedna z používateliek sociálnej siete.
“Také množstvo reklám na očkovanie je už samé o sebe veľmi podozrivé. Čo tak nechať to konečne na rozhodnutí každého človeka? Nediskriminovať nezaočkovaných, ani nenadávať zaočkovaným, nech sa každý rozhodne sám. Takéto reklamy len robia zlú krv medzi ľuďmi. Milióny vydané na propagáciu očkovania by sa dali využiť aj inak. Napríklad na nákup liekov na liečenie ľudí, ktorí na covid ochoreli,” napísala v komentároch pod statusom ďalšia čitateľka.