Ministerstvo vnútra ešte pod vedením Denisy Sakovej( za Pellegriniho vlády) objednalo z Číny milión krvných rýchlotestov na koronavírus za 9 miliónov eur. Súčasný premiér Igor Matovič to ale ostro skritizoval a tvrdil, že sú predražené a nepotrebné. Rýchlotesty tak podľa neho mohli skončiť v Dunaji:
“Ja už mám normálne husiu kožu pri tých rýchlotestoch. Máme ich haldu a nemáme s nimi čo robiť. Tieto rýchlotesty sú nepoužiteľné. A zrazu pozerám, že milión. Pozerám za koľko, že 8,90 eur. V Číne to kúpite za dve. Čiže 4 a pol krát drahšie, milión rýchlotestov.“
Matovič tiež povedal, že takéto testy nepotrebujeme: „Milión rýchlotestov za 9 eur a rovno do Dunaja.“
O tieto rýchlotesty ale už vtedy bol v zahraničí veľký záujem. Napríklad Česká republika nám dala ponuku, že v prípade ak ich nechceme, rýchlotesty od nás odkúpi.
Žiadna transakcia ale nakoniec neprebehla. Vláda Igora Matoviča nakoniec tieto krvné rýchlotesty z Číny nekúpila.
Neskôr sa však objavili problémy v domovoch sociálnych služieb, kde boli potvrdené prípady nákazy koronavírusom. Matovičovci sa preto rozhodli pretestovať všetkých zamestnancov DSS-iek a to práve krvnými rýchotestami o ktorých Matovič ešte prednedávnom hovoril, že sú nepotrebné.
Matovičovci teda nakoniec zistili, že rýchlotesty sú potrebné a to nielen v DSS-kách ale možno aj v osadách, kde je taktiež rozšírený koronavírus, či na plošné testovanie obyvateľov Slovenska.
Podľa zistení TV Markíza najnovšie vláda, konkrétne ministerstvo vnútra objednalo približne pol milióna krvných rýchlotestov a to dokonca od rovnakej firmy.
Problémom je však to, že ich nakúpia o 1 euro za kus drahšie než bola predošlá ponuka, ktorú odmietli. Kým vláde Petra Pellegriniho sa podarilo objednať rýchlotesty s jednotkovou cenou 8,90 eur , Matovičova vláda ich nakúpi za sumu 9,90 eur.
Premiér Igor Matovič pritom ako opozičný politik kritizoval práve takéto predražené obchody a sľuboval, že ak sa chopí moci tieto”kšefty” skončia. Opak sa však stal pravdou – Matovičova vláda zatiaľ pokračuje v starých šľapajách predchadzajúcich garnitúr.
Samuel Gdovin