Viľňus 11. februára 2017 (HSP/Foto:TASR-Oliver Ondráš)
Šéfka litovského štátneho oddelenia pre turistiku odstúpila po tom, ako bolo na internete uverejnené odhalenie, že v reklamnej kampani Litvy sa používajú fotografie krás iných štátov
Oddelenie pre turizmus priznalo, že niektoré z fotografií, ktoré sú uverejnené na sociálnych sieťach, boli v skutočnosti urobené na Slovensku a vo Fínsku, v súvislosti s týmto škandálom sa Jurgita Kazlauskineová rozhodla odstúpiť z funkcie šéfky spomínaného oddelenia.
Je zaujímavé, že v samotnom oddelení sa dosiaľ nazdávajú, že fotografie cudzích štátov vydávané za fotografie Litvy sú opodstatnené a vhodné, pretože „vyvolávajú emócie“.
Takéto sebaobhajoby oddelenia rozveselili litovských používateľov sociálnych sietí, ktorí najnovšie uverejňujú fotografie slávnych zahraničných miest a podpisujú ich v litovskom jazyku s hashtagom #realіsbeautіful (Skutočne krásna). Práve takto v litovskom oddelení pre turizmus reklamovali cudzie fotografie „Litvy“, napríklad slovenské.
K smutným žartom sa pridal aj litovský premiér Saulius Skvernelis, ktorý uverejnil spolu so spomínaným hashtagom „Skutočne krásna“ fotografiu budovy Európskej komisie v Bruseli s komentárom: „Zajtra začíname pracovať v novej vládnej budove v Karolinniškese,“ čo je prímeststká štvrť Viľňusu.
Môžeme pripomenúť, že pred vyše dvadsiatimi rokmi sa vo volebnej kampani vtedy veľmi vplyvnej slovenskej politickej strany dokazovali krásy Slovenska aj zábermi zo Švajčiarska.
Vladimír Mohorita