Košice 8. augusta 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Pavol Zachar)
Mesto Košice v najbližších dňoch podpíše zmluvu s úspešných uchádzačom verejného obstarávania (VO) na nákup 11 elektrobusov vrátane výstavby súvisiacej infraštruktúry. Informuje o tom magistrát na svojej webovej stránke
Zákazka bola rozdelená na dve časti. V prvej, týkajúce sa nákupu elektrobusov, uspela skupina dodávateľov SOR Libchavy a Škoda Electric. “Rámcová zmluva na dodávku elektrobusov počíta s dodaním 30 vozidiel. V budúcnosti tak bude možné pri získaní ďalších finančných prostriedkov zakúpiť ďalšie vozidlá. Na dodanie 11 plne elektrických autobusov za 8.937.500 eur bez DPH bude mať spoločnosť 12 mesiacov,” uvádza mesto. Ako dodalo, pôjde o nízkopodlažné 18-metrové kĺbové vozidlá, ktoré budú disponovať klimatizáciou a viacerými smart technológiami.
Výstavbu infraštruktúry pre elektrobusy zabezpečí spoločnosť ELZA – Elektromontážny závod Bratislava. Spoločnosť uspela vo VO s ponukou viac ako 4,22 milióna eur bez DPH. V zmysle zmluvy o dielo má firma na dokončenie prác 15 mesiacov.
Dotácia z ministerstva
Magistrát pripomína, že na prvú etapu projektu s názvom Verejná osobná doprava s nulovými emisiami v meste Košice získal z eurofondov prostredníctvom Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR takmer 14 miliónov eur.
“Našim dlhodobým cieľom je moderná a ekologická MHD. Ide o ďalší krok na tejto ceste a spolu s Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK) pripravujeme ďalšie projekty na čerpanie financií z eurofondov, ktoré zlepšia dopravnú infraštruktúru a zvýšia komfort cestovania v prostriedkoch MHD,” uviedol primátor Jaroslav Polaček.
Nové elektrobusy majú jazdiť na linke č. 71 z Lingova na zastávku Kláštor v mestskej časti Sídlisko KVP, respektíve na linke č. 72 z Lingova na Grunt v mestskej časti Myslava. Nabíjanie bude zabezpečené na konečných zastávkach KVP Kláštor a Lingov, kde bude dobíjanie zabezpečované z existujúceho trolejového vedenia, a v depe DPMK na Hornádskej ulici.
Veľkokapacitné elektrobusy dobíjané pomocou výsuvného pantografu majú byť jedným z krokov, ako postupne znížiť podiel vozidiel s naftovým pohonom zo súčasných zhruba 85 percent na polovicu.